Finn en Bluf

Moderator: weerwolf

Connie B

Finn en Bluf

Bericht door Connie B » 20 jan 2019, 18:03

Toch op dit nieuwe forum even mijn eerste duo een plekje geven.
Finn kwam op 4-jarige leeftijd bij mij, met hem heb ik mogen leren hoe je honden dingen aanleert, hoe je samen werkt, hoe intens een band tussen mens en dier kan zijn. Bijzondere hond, en zo blij dat juist hij mijn eerste eigen hond is geweest.
Helaas ook samen door wat moeilijke perioden gegaan, gestopt met sport (ipo) omdat hij LSI had, en toen hij elf werd verloor hij spierfunctie, dit kwam (gelukkig niet door LSI, dat had te pijnlijk geworden) door waarschijnlijk DM. Twee maanden na zijn elfde verjaardag is hij ingeslapen, na een periode van er voor elkaar zijn, hij accepteerde hulp en ik kon dat geven. Wat onze band nog intenser en specialer heeft gemaakt.
Bluf was 2,5 jaar toen ze mijn en Finn kwam vergezellen, een enorme vrolijke (redelijk grote) teef. Ze kwam op fokkersvoorwaarden bij mij, en we hebben IPO getraind, fokgeschiktheidskeuren en aankeuringen gedaan. Het was een totaal andere hond dan mijn reu, af en toe zat ik met mijn handen in het haar met haar. Vrolijk, maar eigenwijs, jachtdrift etc. toen ze werd gedekt en naar de fokker terug ging heb ik getwijfeld of ze wel bij mij zou passen en of ze niet beter bij iemand anders in een gezin kon gaan wonen (gek op kinderen). Maar toen zij tijdens de weeën bij mij en Finn verkoos te zijn, dat haar eerste pupje in mijn handen geboren werd, dat ze Finn toestond bij de pups te komen kijken. Het vertrouwen, de blijdschap als ze mij weer zag... en toen ik haar ging ophalen en ze zonder omkijken bij ons in de auto sprong, dat zei genoeg.
Hele bijzondere dame, van haar heb ik geleerd om dingen met een knipoog te bekijken, ze was te grappig, maar nogmaals, enorm koppig!, en eenmaal geaccepteerd dat ze af en toe op een leuke manier uit de bocht kon vliegen was het een dame die ook diep in mijn hart zit. Ze had veel last van het overlijden van Finn, vlak daarna veel veranderingen omdat ik een partner kreeg en hij had een hondje, nu onze Jol.
Vlak voordat Aki de Duitse herder pup ons kwam vergezellen is zij veels te jong overleden, met 8 jaar. Veel te jong, ik vind dat soms nog wel eens moeilijk. Zij heeft Aki gelukkig nog wel ontmoet als pup, en de twee hadden gereld samen denk ik, haha.. Maar dat mocht niet zo zijn helaas.
Hieronder dus de foto's van de twee bijzondere honden in mijn leven, een gouden duo, die twee samen was zo een match made in heaven.
Afbeelding
Afbeelding
Finn op de achtergrond zoals hij nu voor altijd zal zijn, een beetje op de achtergrond want vergeten ga ik hem niet
Afbeelding

Nog een paar van hem en onze momenten, wat heb ik veel van je mogen leren knul en wat was je voor mij een kanjer van een hond.
Afbeelding
Afbeelding
Trainen met jou was niet altijd even gemakkelijk, maar toch hadden we best lol :wink:
Afbeelding
Wenkbrauw, de typische Bluf blik :o
Afbeelding
Dag pretletter met je mooie open blik. Altijd vrolijk, altijd in voor een geintje.
Afbeelding
:lol:
Afbeelding
Afbeelding
Ik zal de mooie kijkers van je missen knul die me altijd vol vertrouwen aankeken
Afbeelding
Afbeelding
:-0 hoe het niet moet
Afbeelding
En wel :) High five Finnieboy wat zal ik je missen maar wat heb ik mooie herinneringen aan je. Wat een geluk dat ik jou als eerste eigen hond heb mogen hebben
Afbeelding
Dag knul.
Afbeelding
En BlufAfbeelding
Was bijna vergeten dat zij ook zo'n spring in het veld was :wink:
Afbeelding
Even douchen na de voetbal :engel:
Afbeelding
Afbeelding
Een dip na de dood van Finn
Afbeelding
Heerlijke kop met haar ietwat loensige blik soms :mrgreen:
Afbeelding
Soms niet al te nozel overkomend :cheer:
Afbeelding
Hartje van goud en een lange tong :wink:, pretletter en nooit saai met haar geweest.
Afbeelding

Nog eentje
Afbeelding

Plaats reactie