uitvallen naar andere honden

Plaats hier over gedrag/opvoeding van je hond(en)

Moderator: weerwolf

weerwolf

Re: uitvallen naar andere honden

Bericht door weerwolf » 09 feb 2019, 22:49

Dat met die tuinslang lijkt me echt een hilarisch gebeuren, denk dat ik ff niet meer bij kwam. Maar de persoon met de tuinslang zal mijn mening waarschijnlijk niet delen. Mijn jongste hond is heel sociaal, anderen moeten het wel bont maken om ruzie met hem te krijgen, maar hij is wel heel beschermend naar de oude hond, die doof is en slechtziend. Onaangepaste, loslopende keffers zouden zo wel in de problemen kunnen komen.

Kayleigh
ouwe rot
Contacteer:

Bericht door Kayleigh » 10 feb 2019, 21:51

Connie je komt helemaal niet lullig over :D
Jij deelt je verhaal uit ervaring en dat snap ik.
Met katten....is het veel erger dan wilt ze echt erop af gaan dan reageert ze totaal niet op mijn geblèr. Ze was ooit uit me handen geglipt en ging er achter aan. Danger wilt ook achter aan gaan maar als hij merkt dat de riem uit me hand schiet en ik roep hier! Dan blijft hij echt wel staan en keert met zijn kop naar me toe. Maar goed als kayleigh net zo makkelijk was als danger dan kon ik wel met hun beide tegelijk gaan wandelen. Ik ga tig keer per dag met kayleigh en dan met danger.

Over tuinslang gesproken.... :lol:
Kayleigh zou het ook gedaan hebben hoor :lol:
I Love my German Shepherds

Kayleigh
ouwe rot
Contacteer:

Bericht door Kayleigh » 10 feb 2019, 22:15

Connie B schreef:
09 feb 2019, 11:46
Misschien lees ik Kayleigh verkeerd hoor, maar ik denk te lezen dat haar dame reageert op honden die of nog wat verder weg zijn of ook aangelijnd zijn
Ze reageert aan de lijn inderdaad op honden die verder weg zijn, ook al zijn de honden los of aangelijnd. En of ze reageert al meteen als ze een hond geroken heeft dat de geur nog vers is maar ik zie nergens een hond lopen :shock:
Als ik bv zeg Shut up dat is een puppie! of shut up dat is spike of wie we ook tegen komen, dan is het goed :roll: of zingen dat ze moet blijven staan :oops:

Connie B

Bericht door Connie B » 12 feb 2019, 16:36

Kayleigh schreef:
10 feb 2019, 21:51
Connie je komt helemaal niet lullig over :D
Jij deelt je verhaal uit ervaring en dat snap ik.
Met katten....is het veel erger dan wilt ze echt erop af gaan dan reageert ze totaal niet op mijn geblèr. Ze was ooit uit me handen geglipt en ging er achter aan. Danger wilt ook achter aan gaan maar als hij merkt dat de riem uit me hand schiet en ik roep hier! Dan blijft hij echt wel staan en keert met zijn kop naar me toe. Maar goed als kayleigh net zo makkelijk was als danger dan kon ik wel met hun beide tegelijk gaan wandelen. Ik ga tig keer per dag met kayleigh en dan met danger.

Over tuinslang gesproken.... :lol:
Kayleigh zou het ook gedaan hebben hoor :lol:
Nou gelukkig maar, want het is echt niet mijn bedoeling.
Nu noem je kat.. toen ik Bluf dus net had was ik "makkelijke" Finn gewend, die hond was gewoon braaf en met een vingerknip of een zachte klank luisterde hij al, taalde niet naar wild, niet naar katten etc.
Bluf vloog dus op een bepaald moment van mij weg, ging een bruggetje over ging 3x park in de rondte en 1x dus fietspad over, rijweg over achter een kat aan, dus ik ken het gedrag écht wel :cry:
En zij was 2,5 jaar toen ik haar kreeg, en middels oefenen, kijken belonen én goed getimede correctie indien nodig ben ik toch een heel eind met haar gekomen.
Vandaar dat ik dus zo blijf benadrukken dat reageren op de reactie van je hond, en tijdig voorkomen dat een reactie gemaakt of ingezet kan worden een wereld van verschil kan maken.
Ik was alleen en werkte fulltime, dus ik wilde en moest gewoon met 2 honden tegelijkertijd lopen en om die reden wilde ik dat ze zonder uitvallen of andere gekke fratsen ook gewoon uit te laten waren. En dat ging in aanvang niet zoals ik voor ogen had, maar door op een bepaalde manier er dus bovenop te zitten, ze aangeven wat ik ok en niet ok vond konden we met zijn drieën gewoon fijn lopen, aangelijnd en ook los.
Met als kanttekening dat ik geen groepswandelingen aanging met het duo, en ik zie dat jij dat wel vaak onderneemt en dat vind ik ook gaaf om te zien, zelf durf ik dat nooit zo aan, dus dat is mijn manke weer ;)

weerwolf

Bericht door weerwolf » 12 feb 2019, 20:40

Connie B schreef:
12 feb 2019, 16:36
Met als kanttekening dat ik geen groepswandelingen aanging met het duo, en ik zie dat jij dat wel vaak onderneemt en dat vind ik ook gaaf om te zien, zelf durf ik dat nooit zo aan, dus dat is mijn manke weer ;)
Toch zie je doorgaans dat wanneer je met een grotere groep honden bent de notoire vechtersbazen heel tam worden, er gebeurt meestal niets. En als er wat is zijn het kleine schermutselingen aan het begin en gaan ze als vrienden verder.

Kayleigh
ouwe rot
Contacteer:

Bericht door Kayleigh » 14 feb 2019, 07:37

Ja dat klopt, er word vaak een wandeling georganiseert :lol:
Meestal gebeurt er niets en gaan de herders gewoon hun gang :D
In het begin zijn ze even onzeker maar gebeurt niets hoor. Ga eens een keer mee en neem de doggies mee en je zal zien dat het echt geweldig is :D

Plaats reactie