uitvallen naar andere honden

Plaats hier over gedrag/opvoeding van je hond(en)

Moderator: weerwolf

Kayleigh
ouwe rot
Contacteer:

uitvallen naar andere honden

Bericht door Kayleigh » 31 dec 2018, 18:28

Toen kayleigh 12 weken was, kwam ze bij ons wonen. Haar had ik toen gekregen van roonekoos als verjaardagskado :D
Kayleigh was echt een schattige drukke pup en leerde heel snel. Maar uitvallen naar honden...ik snapte al dat het puur uit onzekerheid was
Dus moest ik haar wel zien te afleiden door een balletje of iets anders mee nemen. Madam was nergens in geinteresseerd zelfs niet in mij :roll: Maar ik gaf niet op en ging met haar naar de puppycursus en gehoorzaamheid en uiteraard heeft ze diploma's gehaald. Maar dan nog uitvallen naar andere honden....ik werd er echt gek van dat niets zou helpen dan alleen maar corrigeren door een rukje aan de riem te geven en dat ze dan moest gaan zitten en dat ging beter, dag erna strooide ik wat lekkers op de pad zodat ze afgeleid werd wanneer ik honden tegen kwam en nee dat hielp niet altijd. Nu nog heeft ze een grote mond maar zodra ik begin te zingen dat ze moest blijven kijkt ze me aan van wat ben je aan het doen vrouwtje?? :lol: :lol: Sinds ze volwassen is geworden, is ze gelukkig wel iets rustiger geworden al wilt ze nog wel de neiging hebben om te gaan blaffen maar ik ben dan op tijd met UH STIL! te zeggen. Man man wat een tijd in haar puppy/puberteit toen, had genoeg lantaarnpalen gezien en vastgehouden :lol:

Danger is een grote reu en best wel sterk. Hij was als pup vrij rustig aan de riem en het boeide hem niet als hij honden tegen kwam of heel dichtbij stond. Goh dat vond ik echt heerlijk en hield dat ook aan vast om te zorgen dat hij relaxt bleef. Meneer is nu 3 jaar oud en is nog steeds rustig aan de riem en niet uitvallen naar de honden en wanneer hij honden hoort blaffen kijkt die niet eens naar, negeren dus :D
Maar zodra kayleigh erbij is, is het een ander verhaal :roll: Als kayleigh een grote bek open doet dan wilt danger ook gaan mee bemoeien door haar te helpen en dat vind ik echt niet fijn! Ik ben een klein vrouwtje met 2 reuzen van herders, kayleigh kan ik op dat moment niet makkelijk corrigeren omdat ik dan al te laat ben want ze heeft er al 1 ergens geroken dat ze al naar voren gestapt heeft en danger wilt er dan erachter aan gaan al snapt hij niet waarom. Zodra ik brul KAYLEIGH DANGER GVD dan blijven ze staan althans Danger wel en kayleigh corrigeer ik dan nog ff door en dan is madam wel stil.

Hoe doen jullie dat met 2 herders als er 1 wilt uitvallen en de ander wilt meedoen? Ik bedoel je hebt dan niet echt onder controle omdat ze zo onwijs sterk zijn?? :shock:
I Love my German Shepherds

Plaats reactie