Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 431 keer)

Offline Joey2008

• Puppy
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • Bekijk profiel
Re: Even voorstellen
« Reactie #15 Gepost op: september 30, 2018, 04:34:32 pm »
de meeste kyno's hebben rechte rug BEHALVE als ze in stand gezet worden.
Als ze van pup aan altijd in stand gezet worden dan groeit het  erg slecht inderdaad dat de rug niet recht word.
Joey2008 wilt een kyno en dat kan ze opzoeken op vdh.nl
Ik zal gaan kijken op de website en op de sites van de fokkers die je in een eerder bericht noemde. Thnx!

Offline Cornelia

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: oktober 01, 2018, 06:22:37 pm »
Als ze van pup aan altijd in stand gezet worden dan groeit het  erg slecht inderdaad dat de rug niet recht word.
Sorry maar daar ben ik het echt niet mee eens. Op straat zie ik, en tegenwoordig mijn vriend ook en dat is echt geen kenner, echt wel het verschil tussen een herder uit kynologische lijnen en een hond uit werklijnen als het om de bouw gaat.

Bij de vdh op de site zijn werklijnen en kynologische lijnen en combi-fok te vinden.

Offline Cornelia

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: oktober 01, 2018, 06:29:51 pm »
Ik heb drie herders uit werklijn gehad, nu dus 1 van 4 jaar oud. Prima sociale honden, met de huidige hond train ik niet (persoonlijke omstandigheden) maar er wordt veel mee gedaan. Zwemmen, naar strand en tijdens wandelingen veel gehoorzaamheid en spel en af en toe gekke dingetjes doen, hij wil wel graag wat doen met de baas.
Maar volgens mij wil elke Duitse herder dat.
Mijn eerste was gedreven in de sport, thuis een hele rustige hond die graag bij mij was, hij was van karakter ook vrij rustig, liet zich de kop niet snel gek maken.
Tweede teefje was wel wat drukker, en ook de huidig hond is druk, en snel druk te krijgen, maar ik wijt dat meer aan karakter dan dat het komt omdat hij uit werklijnen komt  ;)

Offline Cornelia

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: oktober 01, 2018, 07:05:14 pm »
Sorry maar daar ben ik het echt niet mee eens. Op straat zie ik, en tegenwoordig mijn vriend ook en dat is echt geen kenner, echt wel het verschil tussen een herder uit kynologische lijnen en een hond uit werklijnen als het om de bouw gaat.

Bij de vdh op de site zijn werklijnen en kynologische lijnen en combi-fok te vinden.
Even een kleine toevoeging dat ik absoluut de bouw van de showlijn t.o.v. de werklijn niet naar beneden wil halen, of dat ik zeg dat de andere bouw klachten voor de rug geeft. Veel honden uit showlijnen gefokt door goede fokkers in Nederland zijn prima honden, maar je ziet echt verschil in bouw ook als ze vrij bewegen of stilstaan, dat is meer mijn punt.

Ts doet er verstandig toch eens rond te gaan kijken bij diverse fokkers, van show, - combi fokkers,  en werklijnen.
Bij de werklijnen zit ook verschil in fokkers. Een nest met veelal honden die gefokt worden voor politiehond kun je er vanuit gaan dat het vaak pittige hondjes zullen zijn, maar werklijn is niet alleen Politiehond e.d. voor speuren e.d. worden veelal wat zachtere honden verwacht die zich de kop niet gek laten maken en geconcentreerd kunnen zoeken, dat is weer een ander type dan wat gezocht wordt in een hond wil bijten, want ook dat laatste is niet zomaar iets wat iedere hond "gemakkelijk" doet.

Offline Joey2008

• Puppy
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: oktober 01, 2018, 07:11:49 pm »

Even een vraagje over die site, ik heb al meerdere malen gekeken,  maar ik kan eigenlijk niet vinden wat jullie bedoelen, of ik zoek niet goed :(
Onder welke tab moet ik kijken? #durftevragen

Offline Kayleigh

• Administrator
  • Oude rot
  • I Love my German shepherds
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: oktober 01, 2018, 08:58:58 pm »

Offline Joey2008

• Puppy
  • *