Auteur Topic: Met spoed een huisje gezocht voor Max  (gelezen 375 keer)

Offline Simone4444

• Puppy
  • *
    • Bekijk profiel
Met spoed een huisje gezocht voor Max
« Gepost op: juli 22, 2018, 10:37:31 pm »
  • Publish
  • Ras:
    Leeftijd: 8 jaar.
    Geslacht: reu
    Geholpen: nee
    Kleur: Zwart, bruin, witte sokken. Echt een plaatje!

Kan bij andere honden;Niet vanzelfsprekend, meestal gaat het goed en zelfs in een groep honden. Af en toe gaat het mis.
    Kan bij Katten: Ja
    Kan bij kleine kinderen: Nee!
    Kan bij grote kinderen: Nee!
    Kan alleen thuis zijn:Ja
    Kan mee in de auto:Ja
    Overige opmerkingen:Max is nu 8 jaar bij ons.
    Wij zoeken een nieuw baasje die er 200% kan zijn voor Max. Max moet noodzakelijk worden getraind. Vanwege bijtincidenten, zowel buiten als binnen het gezin, kan Max niet langer in ons gezin blijven. Max voelt zich alleen veilig bij zijn baas, zonder zijn baas voelt hij zich onzeker en angstig. Alleen dan is het een schat en zelfs een echte knuffel. Voor ieder ander is hij op dit moment niet lief en omdat het een herder is, dus een potentieel gevaar. Wij zijn niet in staat om Max te trainen. Daarom moet Max naar een 100% herder kenner en iemand die hem wel goed kan trainen. Als je aan Max begint, moet je wel echt weten wat je doet. Dan heb je een fijne vriend aan hem die er altijd voor je is.
    Het doet heel veel pijn om hem weg te doen, maar het doet nog veel meer pijn om hem in te laten slapen.

« Laatst bewerkt op: juli 23, 2018, 03:20:21 pm door Simone4444 »

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
    • Geslacht: Vrouw
    • I Love my German shepherds
      • Bekijk profiel
    Re: Met spoed een huisje gezocht voor Max
    « Reactie #1 Gepost op: juli 22, 2018, 11:19:34 pm »
  • Publish
  • Niet in staat om te trainen...
    Ik kijk wel rond voor je..

Offline flynn

• Senior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #2 Gepost op: juli 23, 2018, 02:44:17 am »
  • Publish
  • meld hem ook eens aan op facebook.  daar zijn diverse herder- herplaatsingsgroepen actief.   daar wordt meer gekeken dan hier.
    ik denk dat hij het beste af is bij 1 baas die rustig woont met weinig prikkels.
    sterkte ermee.

Offline Kali

• Global Moderator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #3 Gepost op: juli 23, 2018, 08:59:21 am »
  • Publish

• Overige opmerkingen:Max is nu 8 jaar bij ons.

Heel vervelend natuurlijk maar toch begrijp ik het niet zo goed.
    Max is nu 8 jaar bij jullie en heeft zeg even 2/3e van zijn leven bij jullie achter de rug. Zijn die bijtincidenten ineens gekomen of is het al 8 jaar zo? Heb je er al een gedragstherapeut bij gehad? Waarom kunnen jullie hem niet trainen? Veel vragen maar als een potentieel baasje wellicht meeleest dan is dat alleen maar meer info.

Herplaatsing zoeken in deze periode is best lastig. Veel mensen hebben rond de zomervakantie altijd ineens last van allergie en allerlei andere redenen om huisdieren aan te bieden voor herplaatsing (ik zeg trouwens niet dat het bij jullie het geval is).

Offline Simone4444

• Puppy
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #4 Gepost op: juli 23, 2018, 03:18:55 pm »
  • Publish
  • De bijtincidenten zijn zo een 2 jaar geleden begonnen. Wel voorafgaand aan een waarschuwing door eerst te grommen. Max is eigenlijk altijd erg lief, zeker voor 1 baasje daar hang hij veel aan vast. De rest van het gezin geven denk ik te veel prikkels. Hij gromt naar anderen behalve de man van het gezin. Na het bijten zijn we bang geworden (zeker voor de kinderen). Het advies is dat je er volledig 200% voor moet gaan. Dat is voor studerende (schoolgaande kinderen niet realistisch) Tuurlijk hebben we het geprobeerd vanaf het eerste signaal. Maar het gaat een tijd goed en dan wordt je te makkelijk waardoor het weer fout gaat.   

Offline weerwolf

• Global Moderator
    • Oude rot
    • Geslacht: Man
      • Bekijk profiel
    « Reactie #5 Gepost op: juli 23, 2018, 10:53:04 pm »
  • Publish
  • Tja, als je bang bent voor je eigen hond kun je het idd wel schudden, dat hebben ze gelijk door. Zo van wat ik hier lees (moeilijk om ongezien iets van te zeggen, dat wel) is hij waarschijnlijk een angstbijter, onzekerheid.
    Ik hoop dat Max goed terecht komt en dat zijn nieuwe baasje wat met hem kan doen.

Offline Simone4444

• Puppy
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #6 Gepost op: juli 24, 2018, 10:09:42 am »
  • Publish
  • Dat is het ook.
    Ik hoop echt dat er iemand Max een kans wil geven.