Auteur Topic: Diarree  (gelezen 224 keer)

Offline Corina

• Puppy
  • *
    • Bekijk profiel
Diarree
« Gepost op: juli 20, 2018, 06:59:45 am »
  • Publish
  • Wij zijn vanaf het moment dat we Menneke hebben op zoek naar het juiste voer.
    Van alle brokken  die we geprobeert hebben ging hij gigantisch aan de diarree
    Dus overgestapt op smuldier vlees compleet
    Vanaf dag 2 een keurige vaste drol begonnen met 1 pakje per dag maar dat was duidelijk niet genoeg.
    Hij eet nu 2 pakjes per dag (800 gram)
    Hij groeit goed is totaal niet dik eerder aan de dunne kant
    Wil graag jullie ervaring weten.
    Krijgt hij genoeg?
    Is het verstandig om straks 1 pakje per dag te geven en savonds brokken?
    Hij kan altijd eten lijkt t wel dus twijfel of dit genoeg verzadigd

Gr Corina en Menneke

Offline gero

• Puppy
    • *
      • Bekijk profiel
    Re: Diarree
    « Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2018, 09:57:02 am »
  • Publish
  • Ik geef die van mij   Carnibest (diepvries vers vlees) , ze doet er goed op, 20 gram per kg lichaamsgewicht ( ze weegt 29 kg, ik geef haar ongeveer 600 gram)
    Ze is pas gesteriliseerd ( ze heeft dus de neiging om te dik te worden), als ik haar 1 kg per dag geeft dan eet ze dat ook op.
    Het is ook hoe actief ben je met je hond, train je er veel mee?
    Herders hebben wel een zeer gevoeligge maag , als ik haar eten te koud opdient dan gaat ze ook dun af. :-\

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
    • Geslacht: Vrouw
    • I Love my German shepherds
      • Bekijk profiel
    « Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2018, 01:44:16 pm »
  • Publish
  • Mijn herders krijgen ook vers vlees, brokken krijgen ze niet meer want dat moeten ze niet.
    Danger is 2 jr en krijgt 1000gr kvv en kayleigh is 5 jr en geholpen, krijgt ook 600 gr kvv
    Ik weet niet hoe jong menneke is? Geef gerust meer smuldier

Offline Corina

• Puppy
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #3 Gepost op: juli 20, 2018, 05:39:13 pm »
  • Publish
  • Menneke is 5 maanden nu

Offline weerwolf

• Global Moderator
    • Oude rot
    • Geslacht: Man
      • Bekijk profiel
    « Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2018, 12:23:35 am »
  • Publish
  • De hoeveelheid moet je bepalen naar het uiterlijk van je hond. Heel simpel: Te dik=Minder voer, Te Mager=Meer voer. Gewoon voeren op "zicht".
    Smuldier is volgens mij wel goed voer, je kunt ook afstappen van "compleet" en b.v. rundvlees en/of  kip voeren, gemengd met wat dinnervoer en wat brood of wat macaroni, net waar je je zelf het beste bij voelt en je hond het goed op doet.

Offline Femke

• Junior
    • Geslacht: Vrouw
    • ꧁ I♥German Shepherds ꧂
      • Bekijk profiel
    « Reactie #5 Gepost op: juli 22, 2018, 02:56:12 pm »
  • Publish
  • Ik had laatst ergens gelezen dat je wel moet opletten welk mensenvoeding je je hond geeft. Bijvoorbeeld brood schijnt helemaal niet gezond te zijn voor je hond. En zo zijn er nog wel meer producten die je je hond beter niet kunt geven.

Offline Kali

• Global Moderator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #6 Gepost op: juli 22, 2018, 03:03:45 pm »
  • Publish
  • Ik geef Zoran ook smuldier. Meestal 3 pakjes Vlees Compleet per dag verdeeld over 2 voerbeurten. Hij is dan ook een slanke volwassen actieve reu en bij de laatste weging bij de DA zat ie op 44.3 kg. Als ik zie dat ie wat meer kan gebruiken dan geef ik wat meer, als ik zie dat ie aankomt geef ik 'm wat minder.

Offline Cornelia

• Senior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2018, 04:50:44 pm »
  • Publish
  • Hij is in de groei dus ik zou eerder iets meer geven dan minder. Als pup gaf ik mijn herder vers ?n brokken (vers in de avond, brokken in de ochtend). De brokken gaven we eigenlijk i.v.m. de andere hond in huis die niet altijd geweldig KVV at.
    En met buiten lopen had ik brokjes bij me om zo nu en dan te belonen tijdens dingen aan leren.

De vorige herders aten alleen maar vers toen ik eenmaal overgestapt was op verse voeding.

Hoeveelheid voeding is lastig te zeggen vind ik. Ik zie hier gewichten van herders voorbij komen waar ik van sta te kijken, maar die herders hebben volgens mij ook een wat grotere schofthoogte.
    Mijn eerste reu was niet echt klein (best fors gebouwd), maar zijn goede gewicht was 38 kg en schofthoogte ongeveer 62 cm.
    Mijn teefje woog op goed gewicht 34 kg, en zij was iets groter dan 60 cm, voor de keurmeester 60 maar volgens mij was ze toch echt wel 61 ? 62 cm.

De huidige reu is wat kleiner van bouw, wel boven de 60 cm. Hij is nu vier jaar oud en weegt al 2 jaar ongeveer 34 kilo.
    Als pup was hij wat schraal, ondanks goed voer en genoeg voer, maar het was/is wel een hele drukke hond met enorm veel energie dus wat hij eet loopt hij er ook weer af.
    Wij voeren Lotgering. En als pup tot een jaar of 3 ook een dagdeel brok.
    Hier voer ik echt op het oog, als ik het wat te rank vind worden dan voer ik wat bij, of ik geef wat pasta erbij of een keer een aardappel en bij wat meer aanzet geef ik weer wat minder.
    Momenteel krijgt hij ongeveer 750 gram Lotgering op een dag, met allerlei extra's aan gezonde snack en kauwbotten erbij.

Je moet voor jezelf bepalen hoe je wilt voeren. Ik vond combi brok met vers geen probleem, maar ik merk nu ik weer volledig vers geef dat ik de vacht en de ontlasting beter vind. Dat was overigens ook de reden dat ik weer volledig op vers over wilde gaan, de ontlasting en de hoeveelheid ontlasting vond ik veel, in vergelijk met toen mijn andere herders volledig op vers stonden.