Auteur Topic: Zoran is een lul  (gelezen 354 keer)

Offline Kali

• Global Moderator
  • Oude rot
    • Bekijk profiel
Zoran is een lul
« Gepost op: mei 21, 2018, 09:41:24 pm »
  • Publish
  • Kom ik thuis (en ik ben echt niet lang weg geweest), heeft ie de kast open gemaakt waar hondenvoer ligt. Er was gelukkig nog maar voor een dag of 3 a 4 aan voerbeurten brok maar toch heeft ie alles gewoon opgegeten. De kast heeft ie weer netjes dicht gedaan trouwens...dat dan weer wel. Z'n waterbak lag leeg in de woonkamer... hij zal wel dorst hebben gehad.

Drie weken geleden heeft ie uit dezelfde kast de beloningsbrokjes gejat (brokjes voor een kleine hond). Toen heeft ie wel bijna een kilo aan kleine-honden-brokjes naar binnen gewerkt. Ik twijfelde nog of ik de kast wel goed dicht had gedaan maar nu weet ik dat hij dat zelf doet. Je wil trouwens niet weten hoe ze kunnen ruften na een kilo kleine-honden-brokjes, dat was echt niet te harden.

Vuilniszak in de vuilnisbak. Waar ik dat ding ook neerzet, hij weet 'm te vinden en trekt 'm leeg over de vloer. Tenzij ik 'm buiten zet maar dan doen de katten in de buurt dat wel weer. Soms zou je ze echt achter het behang willen plakken.  :o

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
    • Geslacht: Vrouw
    • I Love my German shepherds
      • Bekijk profiel
    Re: Zoran is een lul
    « Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2018, 11:09:05 pm »
  • Publish
  • Whahaha Zoran is een schurk....vreetzak dus! ;D
    Kastdeurtjes dicht timmeren met planken daarna grote ketting er tegen aan en grote slot erop 8) ;D

Offline flynn

• Senior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #2 Gepost op: mei 22, 2018, 12:27:27 am »
  • Publish
  • ik zou toch echt beter oppassen en het voer echt ergens indoen waar hij niet bij kan.
    hij kan zich wel dood vreten of een maagkanteling krijgen.
    kun je de vuilniszak niet in de kliko doen?
    of als je in een flat woont in de ondergrondse container?
    je leest toch regelmatig dat zoiets fout afloopt.

Offline Kali

• Global Moderator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #3 Gepost op: mei 22, 2018, 09:48:37 am »
  • Publish
  • Ja, dat weet ik.
    Die kast heeft al een strakkere veer, die had ik na z'n havermout-avontuur overal op gezet.
    Hij is blijkbaar toch bijdehand en sterk genoeg om dat open te krijgen.

Ik had ook al een andere vuilnisbak gekocht maar wat hij doet is 'm omgooien en dan sloopt ie de deksel, trekt de vuilniszak er uit en gaat dan boodschappen doen zeg maar. Dus daar moet ik ook nog wat op vinden.

Offline weerwolf

• Global Moderator
    • Oude rot
    • Geslacht: Man
      • Bekijk profiel
    « Reactie #4 Gepost op: mei 24, 2018, 10:56:18 pm »
  • Publish
  • Iets achter de kastdeur zetten wat naar beneden dondert als hij hem open doet. Of bv een sterke bouwlamp met bewegingsdetectie. Hij moet ergens flink van schrikken.

Offline Leonardo

• Senior
    • Geslacht: Man
      • Bekijk profiel
    « Reactie #5 Gepost op: mei 26, 2018, 11:13:44 am »
  • Publish
  •  
    Mee eens, preventie is de enige oplossing. Dit is ontzettend moeilijk weg te trainen. Waarschijnlijk heeft hij dat vanuit zijn verleden, een vorm van zelfredzaamheid dat honden zich aanwenden wanneer ze slecht verzorgd worden. Dit kan zich op verschillende manieren uiten. Het drijfveer van zulk gedrag is dan ook instinctief en hij zal het blijven doen al heeft hij op dat moment geen honger.
    In principe is hij geen lul.

Offline Kali

• Global Moderator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #6 Gepost op: mei 26, 2018, 04:16:56 pm »
  • Publish
  • Dat "lul" moet je ook met een korreltje zou nemen natuurlijk. Het is niet dat ie gelijk gehaat wordt of verbannen wordt naar Siberie.
    Toen ik dit topic schreef deed ik dat meer vanuit een enigszinds lollige wat-heb-ik-nu-weer-met-Zoran-meegemaakt ter leering ende vermaeck gedachte. Ok, ik ben niet slim geweest om daar geen tientallen smileys achter te zetten.

Los van dat die aktie uiteindelijk best link kon zijn was het gelukkig maar voer voor een dag of 3 (wat hij overigens alleen 's ochtends krijgt). Het resultaat van die aktie was trouwens dat ie behoorlijke grote hopen gescheten heeft en ik 'm zo'n 2 dagen op een kwart tot half rantsoen gezet hebt omdat ie toch wel wat aangekomen was na z'n vreetavontuur. Het is allemaal gelukkig goed afgelopen maar onderschat niet dat ik donders goed weet dat het ook fout kan lopen als het meer voer was geweest.

Het is moeilijk om "verassingsgedrag" in te schatten en ik denk dat als je alles voor wil zijn je of helderziende moet zijn of net zo goed je hele huis leeg kunt halen. 'k had vroeger een kennis met een jonge labrador, die heeft een gat in de deur gevreten om in de keuken te komen. Een gat in de deur! Die had ie niet echt aan zien komen. Was hij nalatig omdat ie niet preventief al z'n deuren heeft vervangen voor stalen exemplaren? Nee, vind ik niet.

Idem met deze kastjes. Zonder dat je precies weet hoe de vork in de steel zit ga je er maar van uit dat het super simpel was om dat kastje te openen. Dat was het niet met die strakke veren en je moet verdomd veel kracht zetten om die kasten te openen, eerlijk gezegd maakt het me vrij weinig uit of dat gelooft wordt of niet. Het zijn gewoon keukenkastjes in een keuken (woon ook niet bijzonder groot), er zit geen beneden aan vast. En naar boven? Zolang hij het voor elkaar krijgt om naar boven te sneaken, m'n slaapkamer deur open te maken en met z'n harige reet op m'n bed te gaan liggen heeft dat ook vrij weinig nut. Ik was eerlijk gezegd ook in de veronderstelling dat die veren voldoende waren, nu heb ik kleine-kinderen-veiligheidssluitingen. Hopen dat dat werkt
    « Laatst bewerkt op: mei 26, 2018, 04:21:29 pm door Kali »

Offline Cornelia

• Senior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #7 Gepost op: mei 27, 2018, 04:10:58 pm »
  • Publish
  • Whaha. Gelukkig hier geen hond die dat flikt. Heb het wel met een kat gehad, die kon een tafelmodel koelkast openen. En daar werd je ook niet vrolijk van. Hij was nogal gek van kaas, dus die trok hij dan uit de koelkast. En hoe hij het voor elkaar kreeg? Nog steeds geen idee.