Auteur Topic: Gras eten  (gelezen 405 keer)

Offline Femke

• Junior
  • Geslacht: Vrouw
  • ꧁ I♥German Shepherds ꧂
    • Bekijk profiel
Gras eten
« Gepost op: april 29, 2018, 08:53:25 pm »
  • Publish
  • Hey,

Zoals volgensmij al bekend is hebben mijn ouders dus een Mechelse Herder Daisy.
    Maar vandaag kreeg ik te horen dat ze al een tijdje heel veel gras eet als ze gaat wandelen.
    Dit doet ze dus blijkbaar al jaren... :(
    Ik vroeg me nu af of dit betekend dat ze al een hele tijd rondloopt met een gezondheidsprobleem of is dit gewoon een soort tik? :(
    Ik maak me best zorgen en ik hoop ergens dat dat niet nodig is :(

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
    • I Love my German shepherds
      • Bekijk profiel
    Re: Gras eten
    « Reactie #1 Gepost op: april 29, 2018, 09:47:19 pm »
  • Publish

• Veel honden eten inderdaad gras maar de mijne niet.
    https://www.mcvoordieren.nl/waarom-eet-een-hond-gras

Offline Kali

• Global Moderator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #2 Gepost op: april 30, 2018, 09:25:23 am »
  • Publish
  • Die van mij ook niet.
    Eet wel graag uit vuilnisbakken maar da's weer heel iets anders  ;D

Offline Femke

• Junior
    • ꧁ I♥German Shepherds ꧂
      • Bekijk profiel
    « Reactie #3 Gepost op: mei 03, 2018, 02:52:24 pm »
  • Publish
  • Moet het graseten afgeleerd worden?
    Zoja, hoe kan dat het best worden gedaan?

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
    • I Love my German shepherds
      • Bekijk profiel
    « Reactie #4 Gepost op: mei 03, 2018, 04:33:15 pm »
  • Publish
  • Dat is een goede vraag. Ik denk gewoon corrigeren?

Offline Cornelia

• Senior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #5 Gepost op: mei 03, 2018, 07:39:55 pm »
  • Publish
  • Mijn vorige herders en de huidige eten en aten gras bij tijd en wijlen. Vers gras, maar ook bepaalde blaadjes van struiken vind de huidige een lekkernij.
    En soms aten ze het als ze last hadden van hun maag. Ik liet en laat het gaan eerlijk gezegd.

Als Jol, onze andere hond gras eet dan kotst ze het uit. Minder prettig, maar blijkbaar doet zij het ook als ze niet lekker is en haar maag wat verstoord is. Ik liet het dus toe, mijn vriend wilde het bij Jol nooit hebben, het was zijn hond en is bij hem en anderen groot gegroeid.
    Hij stond dus verbaasd dat ik niet moeilijk deed over gras eten door mijn honden.

Ik ben van mening, zolang het geen obsessie is en ze niet continue over hun nek gaan na gras eten, dat het een natuurlijk iets is. Althans bij mijn herders heb ik dat wel altijd zo ervaren.

Ik vond mijn vriend eerlijk gezegd weer raar toen ik merkte dat hij zijn hond verbood om gras te eten. Puur omdat ik het als een natuurlijk iets zag.
    Bij mij mogen ze dus gewoon gras of bepaalde blaadjes van een struik eten als ze daar behoefte aan hebben.

Als het onnatuurlijk gedrag is, of als ze het zelf continue eten omdat hun maag van slag is dan zou ik ernaar laten kijken. Maar goed, dat merk je dan weer op als ze continue gaan kotsen of als de ontlasting langdurig niet goed is.

Hier aten ze dus gras als ze even niet lekker waren, of puur omdat ze het gras op dat moment lekker vonden en kwam er verder nooit braken aan te pas of moeilijke of slechte stoelgang.

Om dingen af te leren.. soms heb ik geen zin om te wachten omdat hij weer aan de takjes met lekkere blaadjes loopt te peuzelen, dan zeg ik dat hij moet doorlopen.. en heeft hij net genoeg lijn (flex) om toch nog wat blaadjes te happen, en dan trekt hij een sprint voor me uit naar een ander struikje en als ik passeer loopt hij weer rap door met de blaadjes nog in de bek  :D

Ik heb zelf dus geen intentie en zie geen noodzaak om gras eten af te leren, maar dat is gebaseerd op de honden die ik heb en had die ook gras aten.

Offline Femke

• Junior
    • ꧁ I♥German Shepherds ꧂
      • Bekijk profiel
    « Reactie #6 Gepost op: mei 03, 2018, 11:25:53 pm »
  • Publish
  • Die van mijn ouders eet op elke plek waar het gras lang is en constant achter elkaar, maar ze kotst het nooit uit en haar poep is ook gewoon normaal.

Offline Leonardo

• Senior
    • Geslacht: Man
      • Bekijk profiel
    « Reactie #7 Gepost op: mei 04, 2018, 11:34:56 am »
  • Publish
  •  
    Hier ook ongeveer hetzelfde als bij Cornelia. Voor zover ik me kan herinneren aten al mijn herders af en toe gras. Vooral nu in het voorjaar jong gras van een bepaald soort.
    Soms braken ze het weer uit maar ook niet altijd. Ik heb ze het nooit verboden en verder ook nooit iets negatiefs qua gezondheid i.v.m. gras eten gemerkt.
    « Laatst bewerkt op: mei 04, 2018, 11:42:56 am door Leonardo »