Auteur Topic: Nieuwe pup + Chagrijnige kat  (gelezen 335 keer)

Offline Kaya

• Junior
  • Geslacht: Vrouw
  • ꧁ I♥German Shepherds ꧂
    • Bekijk profiel
Nieuwe pup + Chagrijnige kat
« Gepost op: april 17, 2018, 07:26:01 pm »
  • Publish
  • Heyhey,

Sorry dat ik zo veel vragen stel, maar ik ben nogal bezig om alles zo goed mogelijk voor te bereiden.
    Ik wil dus een pup aanschaffen, maar we hebben een hele chagrijnige kat in huis. Ze is niet gediend van drukte of aandacht en geeft graag een klap met haar poot als ze ergens niet van gediend is. Hoe moet ik dit nou aanpakken? Want ik vind zelf dat de kat, de reden niet mag zijn dat ik geen pup meer neem. Ik ben ook bang dat ze de nieuwe pup een klap verkoopt en dat de pup dan direct een negatieve ervaring met katten heeft. :(

Offline Kali

• Global Moderator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    Re: Nieuwe pup + Chagrijnige kat
    « Reactie #1 Gepost op: april 17, 2018, 09:54:16 pm »
  • Publish
  • Toen onze vorige hond als puppy kwam hadden we ook 2 katten. Puppy werd druk naar de katten en kreeg een mep (zonder nagels trouwens) en sindsdien had hij respect voor de katten en is het nooit een probleem geweest.

Jij daarintegen moet je puppy leren dat ie niet naar de katten mag blaffen en ook niet mag opjagen. Dan denk ik dat het wel goed komt en je humeurige kat de pup uiteindelijk zal accepteren, of ze dikke vriendjes worden is een tweede  :-\

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
    • I Love my German shepherds
      • Bekijk profiel
    « Reactie #2 Gepost op: april 18, 2018, 12:30:47 am »
  • Publish
  • Je kat zal toch moeten wennen.
    Neem wat mee naar hiuis als je bij de pup op bezoek ben geweest
    Zo kan je kat mss aan de geur van je pup wennen en merken dat die bij jullie komt wonen.

Offline flynn

• Senior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #3 Gepost op: april 18, 2018, 02:56:55 am »
  • Publish
  • zorg dat de kat zich altijd terug kan trekken op een hoge plek.
    dit kan de bovenverdieping van een huis zijn, maar ook een hoge krabpaal of kast bv.
    geef zijn eten ook hoog, zodat de pup dat niet af kan pakken en daar ruzie van komt.
    en leer de pup meteen dat de kat verboden toegang is.   opjagen is echt een no-go.

Offline Kaya

• Junior
    • ꧁ I♥German Shepherds ꧂
      • Bekijk profiel
    « Reactie #4 Gepost op: april 18, 2018, 07:24:11 am »
  • Publish
  • Oke, ik zal kijken of het lukt om het de kat en de pup zo goed mogelijk af te gaan. ;D

Offline weerwolf

• Global Moderator
    • Oude rot
    • Geslacht: Man
      • Bekijk profiel
    « Reactie #5 Gepost op: april 18, 2018, 11:37:20 pm »
  • Publish
  • Zorg er in elk geval voor de de kat je pup geen haal over de neus geeft. Niet alleen zal hij de rest van z'n leven katten haten, maar ook kan de neus blijvende schade oplopen.

Offline Katodebock

• Junior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #6 Gepost op: april 22, 2018, 12:59:05 am »
  • Publish
  • Wij hebben ook 3 katten, 1 altijd buiten, 1 altijd binnen en 1 dat soms binnen, soms buiten is.

Bij Pipa's fokker was een kat aanwezig, desondanks was Pipa nog steeds h?????l enthousiast naar de katten, ze zag ze wel enkel wanneer ze mee naar boven ging (eerste week sliep ze bij mij boven, daarna gewoon in de living gelaten haha)

Ik nam Pipa ook wel geregeld mee naar boven zodat ze kon wennen aan de katten.

De katten hebben hierboven veel plekjes om uit Pipa's bereik te springen, en kunnen naar de zolderverdieping naar mijn slaapkamer wegvluchten, Pipa kan die trap niet op (speciale trap).

In het begin moest geen een van de katten er iets van weten, ze waren al wel honden gewoon van met Laika ( of de oudste kat kende onze vorige hond).

De binnenkat dat Pipa het meeste zag gaf geregeld een klap maar zonder nagels denk ik.
    De binnen/buiten kat vluchte altijd weg van Pipa.
    De echte buitenkat heeft ze in het begin nooit gezien, en die kat wou Pipa ook niet zien haha was altijd h??l veel geblaas.

Pipa is nu bijna 20 maanden. Je moet echt geduld hebben haha.
    Ze durft nog steeds enthousiast te doen tegen de katten, maar dan halen die uit en dan gaat ze een halve meter verder enthousiast doen haha.
    Heb haar ook wel telkens gecorrigeerd als ze echt de katten bleef lastig vallen.

Nu komt de binnenkat elke dag 's morgends eens naar Pipa om neusje neusje is te snuffelen. De binnen/buiten kat loopt vaak naar Pipa om een kopje te geven of gaat er gewoon onderdoor :p

De echte buitenkat is h???l soms hier binnen bij ons. In het begin was die super bang van Pipa en nu is die al een pak rustiger. In de tuin als Pipa dichtbij komt als hij ergens bovenop zit valt het ook goed mee. Blijkbaar is die gisteren zelfs gewoon naar m'n moeder gekomen op het terras terwijl de honden in de tuin zaten :p

Onze katten zijn wel geen echte chagrijnige katten en waren eerder bange katten. Dus mss dat jouw pup het sneller leert als de kat in het begin eens goed vies doet...

Bij Pipa duurde het lang haha

Offline Kaya

• Junior
    • ꧁ I♥German Shepherds ꧂
      • Bekijk profiel
    « Reactie #7 Gepost op: april 22, 2018, 01:42:55 pm »
  • Publish
  • Ik ben zo bang dat onze kat de pup gaat verwonden net zoals de kat bij de hond in het topic van: waar heb je je vandaag enorm aan ge?rgerd? :(

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #8 Gepost op: april 22, 2018, 02:30:46 pm »
  • Publish
  • Die kat was heel gemeen, de kat zat ergens verstopt om te wachten tot de bazin en Tony voorbij kwamen met scootmobiel. Tony is een hond die heel erg gehecht is aan zijn bazin en heel trouw en doet echt geen vlieg kwaad.

Jouw kat moet jij gewoon de baas zijn.
    Mijn vriendin heeft ook katten en 1 van haar katten deelt ook klappen uit en vooral naar danger. Haar kat word gewoon gestraft en weggehaald.

Offline Kaya

• Junior
    • ꧁ I♥German Shepherds ꧂
      • Bekijk profiel
    « Reactie #9 Gepost op: april 22, 2018, 05:10:55 pm »
  • Publish
  • Ik hoop dat mijn kat de pup niks doet anders straf ik haar wel.

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #10 Gepost op: april 22, 2018, 05:23:05 pm »
  • Publish
  • Jouw kat en pup moeten gewoon aan elkaar wennen. Het kan zijn dat je kat mss meer boven zal zijn en later mss weer naar beneden komt om te kijken en je pup kan je aanleren dat die de kat met rust moet laten. Kat en hond in 1 huis gaat vaak goed

Offline Kaya

• Junior
    • ꧁ I♥German Shepherds ꧂
      • Bekijk profiel
    « Reactie #11 Gepost op: april 22, 2018, 06:21:57 pm »
  • Publish
  • Ik hoop het! :(