Auteur Topic: je Kan niet zo maar naar een vreemde hond toe lopen!  (gelezen 829 keer)

Online Kayleigh

• Administrator
  • Oude rot
  • Geslacht: Vrouw
  • I Love my German shepherds
    • Bekijk profiel
Re: je Kan niet zo maar naar een vreemde hond toe lopen!
« Reactie #15 Gepost op: april 14, 2018, 08:14:48 pm »
  • Publish
  • Dan is het goed dat de hond naar je moeder luistert. ;D

Offline Kaya

• Junior
    • ꧁ I♥German Shepherds ꧂
      • Bekijk profiel
    « Reactie #16 Gepost op: april 14, 2018, 11:56:40 pm »
  • Publish
  • Haha doet ze ook niet altijd hoor ;D :(

Online Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #17 Gepost op: april 15, 2018, 10:05:24 am »
  • Publish
  • Kayleigh werd ook een paar keer geschopt door 3 mannen, 2 keer in het park en eentje bij mij voor de deur.  Bij de tweede man draaide ze zich om ontblote haar tanden richting hem.
    De derde man schopte haar helemaal aan de ander kant van het pad om niets en ik stond te schelden en hij bedreigde me. Mijn manlief was naar hem toe gegaan.
    De eerste man bij mij voor de deur en ik sloeg de man en schopte hem paar keer terug. Die man zie ik nooit meer!

Offline Kaya

• Junior
    • ꧁ I♥German Shepherds ꧂
      • Bekijk profiel
    « Reactie #18 Gepost op: april 15, 2018, 08:08:33 pm »
  • Publish
  • Wow jeetje, dat is best wel heftig :o
    Wie haalt het in zijn hoofd om een hond te schoppen??? Hier kan ik best boos om worden.
    Ik vind dat diegene inderdaad wel een paar schoppen terug mocht krijgen. >:(

Online Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #19 Gepost op: april 15, 2018, 08:37:14 pm »
  • Publish
  • Kayleigh was nog jong en speels maar dat waren mensen die nooit hun honden los laten in het park want ze mogen niet met honden spelen.  Maar die mensen zijn stelletjes sjago?s  niet omdat ik Duitse herders heb maar ander rassoorten mogen ook niet met hun spelen pfff die honden zien niet eens happy uit met staart tussen hun poten >:(

Offline Kaya

• Junior
    • ꧁ I♥German Shepherds ꧂
      • Bekijk profiel
    « Reactie #20 Gepost op: april 15, 2018, 10:52:56 pm »
  • Publish
  • Ughh sommige mensen ::)
    Arme hondjes ook :(

Offline Katodebock

• Junior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #21 Gepost op: mei 15, 2018, 07:07:17 pm »
  • Publish
  • Net ook, soms verschiet je toch van mensen. Ben ik rond het park aan het wandelen (aan de leiband dus). Zie ik wat verder 2 vrouwen met een stuk of 6 kinderen (goh 10 jaar? kan het echt niet inschatten hahaha) op de bus te wachten. Ik ben nog niet echt in de buurt en was eig van plan over te steken en dan komen ineens al die kinderen op me afgelopen "Hondje Hondje!!!!!!" armen naar voor al lopend naar Pipa en Laika m'n 2 duitsers.

Ik zei al vlug dat ze de zwarte mochte aaien maar de andere niet. Pipa is de braafheid zelve, heeft nog nooit agressief gedaan naar mens of dier dus ik dacht als ze daar op focussen ok?. Maar Laika houd er niet van als vreemde mensen of kinderen haar plots ineens willen aaien, laat staan zo'n bende kinderen dat komen afgelopen.
    Ik zei, de zwarte mag je aaien, de andere niet. die is bang. (Laika durft grommen naar kinderen als ze intimiderend/opdringerig doen)

Was al blij dat ze luisterden en laika in het begin met rust lieten.
    Pipa is dat niet gewoon dus ik zag al wel dat ze zoiets had van wat is dit nu. Maar ze is super braaf geweest, is gewoon kwispelend tussen de kinderen gebleven, niet gesprongen of geblaft :D
    Laika is ook braaf gebleven maar je zag wel dat het haar stress gaf. Dus ik zeg tegen die kinderen dat ik ga verder wandelen en dan beginnen ze mij nog al aaiend te volgen -.-

Je moet niet denken dat die 2 vrouwen die bij die kinderen waren er iets op zeggen h??  Die keken gewoon toe.
    Ik dacht dan moet je blij zijn dat het brave honden zijn. Want ik ken in de buurt "schattigere" rassen die wel uitvallen naar mensen.

Mijn kinderen later moeten niet bang voor honden zijn, maar zeker en vast dat ik hun goed ga leren dat ze niet zomaar een hond mogen aaien en het altijd eerst moeten vragen.

Online Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #22 Gepost op: mei 15, 2018, 09:26:18 pm »
  • Publish
  • Mijn kinderen vragen altijd of ze een hond mogen aaien.
    Kayleigh kan je gerust aaien. Vanmiddag kinderen op schoolplein dat ze buiten spelen waren ( in de pauze) en een paar kinderen vroegen of ze kayleigh mochten aaien dit keer zei ik nee want het was te warm om lang in de zon te staan. Daarna liep ik met danger en dezelfde kids vroegen het weer en ik zei nee hem kunnen jullie niet aaien!

Offline Kaya

• Junior
    • ꧁ I♥German Shepherds ꧂
      • Bekijk profiel
    « Reactie #23 Gepost op: mei 16, 2018, 05:21:59 pm »
  • Publish
  • Zelf heb ik ook altijd geleerd om te vragen of je een hond mag aaien en om ze niet te aaien als je hier geen toestemming voor hebt gekregen. Dit zouden meer mensen moeten doen, want niet elke hond houdt van vreemden...

Online Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #24 Gepost op: mei 16, 2018, 09:42:20 pm »
  • Publish
  • Helemaal waar

Offline Fadani1

• Puppy
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #25 Gepost op: mei 17, 2018, 04:40:32 pm »
  • Publish
  • blijft oppassen hoor, mocht je hond uitvallen dan ben jij toch verantwoordelijk en draai je op voor de kosten die eruit voortvloeien.

Met Enya doe ik het niet meer. Als ze gewoon in haar eigen omgeving is, lekker in huis of in de tuin dan prima. Maar niet meer op straat als ze aan de lijn zit.
    Het kan voor een hond toch bedreigend over komen, zo'n kind of volwassene (heb ik ook meegemaakt) die ineens op haar afkomt.

Online Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #26 Gepost op: mei 17, 2018, 11:35:49 pm »
  • Publish
  • Danger heb ik duidelijk gemaakt dat het klaar is met zijn gedrag naar mensen toe! Daarom gaat het een stuk beter buiten en kunnen de mensen gewoon door lopen en hij blijven staan of zitten als de mensen voorbij zijn gelopen.  Ik laat het zeker niet toe dat de volwassene en of kids hem aaien.  Maar veel mensen kennen mij en danger en weten dat ze niet bij ons in de buurt kunnen staan. Kayleigh deed het vroeger in haar jonge tijd ook extreem dat ze 5 keer een poging deed om in een arm te grijpen. Bij de vijfde pogi g had ik door wanneer ze het zou kunnen doen en heb dan ook ff duidelijk gemaakt dat ik dat niet accepteerde. Nu als ze mensen ziet en de mensen willen een praatje maken dan kwispelt ze en wilt de mensen begroeten ;D