Auteur Topic: Eerste gezamelijke hond als gezin  (gelezen 616 keer)

Offline Kaya

• Junior
  • Geslacht: Vrouw
  • ꧁ I♥German Shepherds ꧂
    • Bekijk profiel
Re: Eerste gezamelijke hond als gezin
« Reactie #15 Gepost op: april 16, 2018, 08:08:55 pm »
  • Publish
  • Ik hoop dat alles goed komt! ;D

Offline weerwolf

• Global Moderator
    • Oude rot
    • Geslacht: Man
      • Bekijk profiel
    « Reactie #16 Gepost op: april 16, 2018, 10:04:40 pm »
  • Publish
  • Sorry hoor, maar een schoonmoeder die gaat bepalen wat jullie in huis nemen?
    Daar zakt mij, op z'n Hollands gezegd, de broek van af. Het is jullie huis, jullie gezin!
    Straks bepaald zij nog wat jullie gaan eten en hoe laat dan wel en misschien ook nog hoeveel je op je bordje schept.
    Wij hadden al honden voor we kinderen hadden en hebben ze ook altijd gehad, toen ze geboren werden en toen ze opgroeiden.
    Nu heb ik kleinkinderen en nog steeds Duitse herders. Nooit probleem geweest.
    Mijn motto is altijd geweest: Mijn honden wonen hier ook en wie dat niet leuk vindt blijft maar lekker weg!!

Online Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
    • Geslacht: Vrouw
    • I Love my German shepherds
      • Bekijk profiel
    « Reactie #17 Gepost op: april 16, 2018, 10:16:57 pm »
  • Publish
  • Weerwolf...mss is zijn schoonmoeder bang voor honden dat ze nog niet toegeeft?
    De dochter van mijn vriendin was erg bang kayleigh toen was ze een drukke pup van 12 weken oud. en mijn kinderen ook. Mijn kinderen  de oudste ( 8 jaar) was ruim 2 weken bang geweest en jongste ( 6 jaar oud) ruim 2 dagen bang geweest. Ze waren toen ook klein  en jong( toen waren ze 3 jr en 1,5 jaar) Janet de dochter van mijn vriendin dat had wel paar maanden geduurd en ik heb ze geholpen door met kayleigh uitlaten samen spelen en eten geven. Nu 5 jaar verder nog steeds dikke maatjes van elkaar!  Als Janet binnen komt word ze helemaal wild begroet  ;D

Met je schoonmoeder gaat het ook goed komen, neem haar mee naar de kringgroep

Offline DWenning

• Puppy
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #18 Gepost op: april 16, 2018, 11:54:48 pm »
  • Publish
  • Hoi Weerwolf,

Ik begrijp je reactie, maar laat ik de angel uit het verhaal halen.
    Volgens mij is mijn schoonmoeder inderdaad doods bang voor honden en geeft zij nu in een wanhoopspoging deze reactie.
    Wij zijn erg goed met mijn schoonouders, dus ook ik stond te kijken van deze reactie.
    Het lijkt mij ook erg sterk dat zij het contact met haar kleinkinderen opzegt omdat wij een hond in huis nemen.

Desalniettemin wil ik deze situatie natuurlijk op de best mogelijk manier tot een goed einde brengen.
    waarbij wij uiteraard een hond in huis hebben en schoonmoeder hier ook vrede mee heeft.

Offline Kali

• Global Moderator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #19 Gepost op: april 17, 2018, 11:50:42 am »
  • Publish
  • Op het moment dat je met mensen uit je omgeving praat over het nemen van een hond heeft iedereen een mening, sommige zijn positief, sommige zijn negatief. Mensen die hierin van mening afwijken zullen altijd proberen om je te overtuigen van hun gelijk.  Uiteindelijk gaat het er om wat jullie zelf willen en het gevoel wat jullie zelf er bij hebben.

Het kan best zijn dat je schoonmoeder een beeld heeft van een grote valse Duitse Herder of inderdaad bang is van honden in het algemeen en alles uit de kast trekt om jullie er van te overtuigen om geen hond te nemen.

Punt is wel dat als jullie je nu door je schoonmoeder laten "chanteren" (want dat is feitelijk wat ze doet als ze dreigt om niet meer op te komen passen) het niet kunnen nemen van een hond nog wel een hele lange tijd door jullie hoofd zal spoken. Jullie hebben je er op verheugd, research gedaan, naar een club geweest etc. 't Is best een teleurstelling kan ik me voorstellen.

Waarschijnlijk zal de soep niet zo heet gegeten worden als opgediend en vind ze een puppy stiekem wel heel erg schattig of ziet ze hoe blij jullie kinderen met jullie nieuwe huisgenootje zijn en draait ze bij. Los van dat betekend het voor je schoonmoeder trouwens ook dat als ze niet meer oppast ze ook haar momenten met de kinderen zal missen.

Ik zou er gewoon voor gaan.

Offline gero

• Puppy
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #20 Gepost op: april 17, 2018, 02:24:47 pm »
  • Publish
  • Sinds ik een Duitse Herder heb komen we eigenlijk nooit meer bij de schoonfamilie, mijn schoonfamilie zijn geen hondenliefhebbers >:(, dat is dan jammer , Ik kies voor mijn hond ;D .
    Toen we nog geen hond hadden kwamen wij veel op familiebezoek, nu niet meer dus .
    Je houdt van dieren of je houdt er niet van !!!

Offline DWenning

• Puppy
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #21 Gepost op: april 17, 2018, 03:00:57 pm »
  • Publish
  • Bedankt voor jullie steun en bemoedigende woorden.
    Ik ben er inderdaad rechtlijniger in dan mijn vrouw. Ik had ook al aangegeven dat deze reactie van mijn schoonmoeder juist voor mij de reden is om haar ongelijk te bewijzen. Maar dit moet niet de drijfveer zijn tot het kiezen voor een hond, dus eerst even afkoelen en dan nogmaals alle ins en outs bespreken met mijn schoonmoeder.

Gezien de vele onderzoeken naar kinderen met ADHD en hoe honden hierbij kunnen helpen heb ik een stevige stok achter de deur. Mijn schoonmoeder is namelijk heel erg bezig met de ADHD van mijn zoon en vind dat we buiten de medicatie ook moeten kijken naar alternatieve.
    Nou ik heb heel veel documenten gevonden waarin ik word gesteund.

Uiteindelijk blijft het onze keuze en daar zal ze zich in moeten berusten🤔, het gaat helemaal goed komen. Voorlopig blijven wij ons lekker verder informeren en af en toe kijken bij de Kringgroep.