Auteur Topic: Eerste gezamelijke hond als gezin  (gelezen 248 keer)

Offline DWenning

• Puppy
  • *
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Eerste gezamelijke hond als gezin
« Gepost op: april 10, 2018, 11:23:45 am »
  • Publish
  • Goede dag allen,

Ik ben Dave en ben voornemens een Duitse Herder aan te schaffen als familie hond.
    Ons gezin bestaat mij, mijn vrouw Manon, dochter Sofie van 9 en zoon Joep van 7 jaar.
    Wij gaan komende maand verhuizen naar een mooie hoekwoning in Heemskerk met een ruime tuin (100m2) en een ruime woonkamer (60m2).
    Dit is bij ons altijd een eis geweest voordat wij een hond in huis zouden nemen, wij willen dat hij en wij de ruimte hebben om ook de rust op te zoeken.
    Gezien de geplande verhuizing willen wij graag vanaf medio oktober/november een pup in ons gezin opnemen.

Ik heb inmiddels op internet veel gelezen en gezien, in Heemskerk is de Kringgroep Kennemerland waar ook cursussen worden gegeven.
    Hier gaan wij woensdag of zondag langs om kennis te maken en vooral de kinderen te laten zien wat en hoe een Duitse Herder is.

De grote vraag is nu natuurlijk waar in de buurt van Heemskerk vind ik een goede kennel waar jullie hier goede ervaringen mee hebben.
    Ik zou namelijk eerst kennis willen maken met de eigenaar en zo samen te kijken of zijn pup bij ons kan passen.
    Maar ook wat kost een pup ik heb bedragen voorbij zien komen van ?750,- tot ?1500,- wat is een nette prijs en bij welke prijs moet ik mijn vraagtekens zetten?

Wij willen graag een teefje met een lichte voorkeur voor langstokhaar.
    We gaan zeker de puppy cursus en jonge hond cursus volgen en afhankelijk van hoe dat verloopt gaan we verder in de cursussen.

In mijn jeugd hebben we altijd honden gehad zo was er van mijn geboorte tot ongeveer een jaar of 5 een Duitse Herder (Artha) bij ons en dit heeft mijn liefde voor dit ras wel bepaald.
    Later ook nog andere honden in huis gehad allemaal ontzettend lief maar ze konden niet op tegen Artha.

Ik hoop dat jullie ons tips kunnen geven, maar vermoed dat dat wel goed komt.

Groetjes en alvast bedankt,

Dave

Offline Kaya

• Puber
    • **
    • Geslacht: Vrouw
    • ꧁ I♥German Shepherds ꧂
      • Bekijk profiel
    Re: Eerste gezamelijke hond als gezin
    « Reactie #1 Gepost op: april 10, 2018, 07:28:57 pm »
  • Publish
  • Heyhey, welkom op het forum ;D
    Leuk dat jullie kiezen voor een Duitse herder, zijn echt schatjes haha ;D
    Persoonlijk vind ik een Duitse herder wel een echte gezinshond.
    Als je een goede Duitse herder wilt, kun je het beste bij een rasvereniging kijken. Bijvoorbeeld: LSOHV en VDH.
    Ik hoop dat jullie een geschikte fokker kunnen vinden en dat jullie veel plezier met de hond beleven ;D
    (Zal vast wel lukken met een Duitse herder ;))

Offline weerwolf

• Global Moderator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #2 Gepost op: april 10, 2018, 09:50:59 pm »
  • Publish
  • Op de eerste plaats: Welkom op het forum!!
    Waarschijnlijk kunnen ze je op de kringgroep wel verder helpen bij de aanschaf van je nieuwe huisgenoot. Ligt er een beetje aan, wil je een "showmodel" of een "werkhond"??.
    Kijk maar eens goed rond op de kringgroep daar! Succes!!

Offline flynn

• Senior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #3 Gepost op: april 11, 2018, 01:50:45 am »
  • Publish
  • welkom hier.

Offline Leonardo

• Senior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #4 Gepost op: april 11, 2018, 10:38:22 am »
  • Publish

• Welkom Dave.

Offline DWenning

• Puppy
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #5 Gepost op: april 12, 2018, 06:32:44 am »
  • Publish
  • Goedemorgen,

Gisteravond naar de Kringgroep Kennemerland geweest, hier hebben ze op de woensdagavond training in manwerk.
    Van te voren zou ik zeggen dat dit niet helemaal mijn ding is, maar na het te hebben meegemaakt kan ik zeggen dat het wel heel mooi is om te zien hoe deze trainers hun honden onder controle hebben
    Wat vooral mooi is om te zien is dat buiten de training de honden echt ontzettend lief en goedaardig zijn.

Hier een goed gesprek gehad met de Secretaris en een antal leden.
    Het is voor mij duidelijk geworden dat wij niet opzoek zijn naar een hond die 100% in de werklijn zit maar ook niet 100% kynoloog is, tja een goede combinatie daarin en waar kunnen we die dan vinden.
    Gelukkig snapt de secretraris mij helemaal en gaf zij aan een aantal fokkers/kennels te weten die met dit soort honden werkt en ook belangrijk waarvan zij zegt "dit zijn goede betrouwbare fokkers".
    Zij zal de komende tijd deze fokkers/kennels in de gaten houden en op de hoogte stellen van onze interesse.

Komende zondag is een dag meer voor de rest van het gezin, wij zullen in de ochtend nogmaals bij de kringgroep bezoeken.
    Op zondag hebben ze Speuren op locatie, Behendigheid, Puppycursus, Jonge hondencursus en App?l.
    Hier zijn dan ook verschillende lijnen te zien en veel verschillende karakters, de secretaris is zelf ook aanwezig en ik zal haar mijn gezin voorstellen om te zien of haar idee m.b.t. de fokkers/kennels nog klopt met het gevoel dat zij gisteravond had.

Wat we ook besproken hebben is dat mijn herrinnering aan onze duitse herder Artha waarschijnlijk door mij wordt verromantiseerd.
    Het is natuurlijjk erg lang geleden en tja hoe oud was ik nou echt.
    Ze heeft me wel gerust gesteld dat wat ik in een hond zoek absoluut mogelijk is maar dat we geduld moeten hebben.

Zoals ik schreef komende zondag kijken bij andere trainingen en daarna zal ik jullie weer op de hoogte stellen van mijn avontuur in het ontdekken en vinden van onze gezinshond.

Groetjes Dave

Offline Cornelia

• Senior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #6 Gepost op: april 12, 2018, 06:37:43 pm »
  • Publish
  • Leuk om te lezen Dave! Ben erg benieuwd naar je ervaringen en je zoektocht!

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
    • I Love my German shepherds
      • Bekijk profiel
    « Reactie #7 Gepost op: april 12, 2018, 10:48:25 pm »
  • Publish
  • Hoi dave

Welkom op ons gezellige forum! ;D
    Zo te lezen ben je druk bezig om heel veel informatie bij elkaar te verzamelen voordat jullie een pup in huis halen, ik zeg goed bezig! ;D
    Heel veel succes met het zoeken naar een pup en Vooral blijven posten he ;D

Groetjes Ruby en poot van de doggies

Offline DWenning

• Puppy
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #8 Gepost op: april 15, 2018, 09:58:30 am »
  • Publish
  • Hehe vandaag is het zo ver, samen met het hele gezin naar de Kringgroep.
    Vandaag hebben ze behendigheid en puppytrainingnop de agenda staan.
    Ik ben heel erg benieuwd wat de kinderen er van vinden om zo veel honden bij elkaar te zien.
    Ik zal kijken of ik wat foto?s kan maken en hier onder plaatsen.

Tot vanavond dan doe ik een verslagje van hoe het was.

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #9 Gepost op: april 15, 2018, 10:06:56 am »
  • Publish
  • Leuk! Heel veel plezier  ;D

Offline gero

• Puppy
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #10 Gepost op: april 15, 2018, 12:56:20 pm »
  • Publish
  • Fijne dag  :D

Offline DWenning

• Puppy
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #11 Gepost op: april 16, 2018, 01:22:52 pm »
  • Publish
  • Goeie middag,

Daar zijn we weer. Gisterochtend bij de Kringgroep Kennemerland geweest en gezien hoe app?l en speuren wordt getraind.
    De kinderen hebben genoten en zijn meteen verliefd geworden op de herders die er rond liepen.
    We hebben her en der nog met wat baasjes gepraat, ik kan zeggen dat het een geslaagde ochtend was.
    Mijn vrouw is ook zeker positief gestemd, ze heeft nog wel wat twijfels i.v.m. vakantie en andere dagen dat er mogelijk oppas nodig is voor de hond.
    Ik heb haar daar behoorlijk in gerust kunnen stellen, maar dit heeft nog wat tijd nodig om tot een wel overwogen beslissing te komen waar wij alle 4 achter staan.

Aansluitend zijn wij mijn schoonouders gaan helpen op hun zeilboot, het was weer het weekend dat alle boten uit de winterstalling en in het water gingen.
    Daar kwam ook met mijn schoonouders het gesprek op het wel of niet in huis nemen van een hond.
    Met name mijn schoonmoeder heeft daar een hele sterke mening over en die is duidelijk heel erg tegen.
    Haar mening is dat wij niet de discipline hebben voor een hond, dat wij geen honden mensen zijn en dat zij het ook niet bij de kinderen vindt passen.
    Ze geeft ook aan dat als er een hond in huis is dat zij dan niet meer komen oppassen.
    Dit geeft mij heel erg het gevoel dat wij nu moeten kiezen tussen ons gezin met hond of goed contact met mijn schoonouders.
    Hoe gaan we dit nou weer aanpakken? Ik denk dat we eerst nog maar eens een goed gesprek moeten voeren.
    Want in onze ogen heeft een hond in ons gezin juist heel veel voordelen, daar zullen we haar dan van moeten overtuigen.
    Ik zal haar ook meenemen naar de Kringgroep, misschien dat ze dan anders naar honden gaat kijken.

Wie tips heeft is erg welkom ze te delen.

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #12 Gepost op: april 16, 2018, 02:33:44 pm »
  • Publish
  • Hmmpfff ik ben heel koppig en mij werd er ook gezegd dat het me niet zou lukken met me kids en herders....nou degene heeft het dus mis ;D ik bepaal wat er in huis komt niet me schoonouders of wie dan ook ::)
    Met vakantie blijven me herders thuis en passen me vrienden op hun of ze gaan mee.
    Het is jullie keuze om een hond in huis te halen en hebben zoveel informatie bij elkaar verzameld.

Offline Kaya

• Puber
    • **
    • ꧁ I♥German Shepherds ꧂
      • Bekijk profiel
    « Reactie #13 Gepost op: april 16, 2018, 05:16:21 pm »
  • Publish
  • Tja, ik zou zelf altijd voor de hond kiezen. ;D
    Het maakt me niet uit wat anderen er van zouden zeggen, het is mijn keuze, en ik wil het.
    Ik snap dat het moeilijk is om de keuze te maken tussen je schoonouders en de hond.
    Maar als je schoonouders op die manier het contact zouden willen verbreken, vraag ik me af of het contact de hond niet nemen waard is.
    Ik ga zelf eigenlijk nooit op vakantie, en als ik op vakantie ga, ga ik ergens heen waar ik mijn hondje mee kan nemen ;D

Offline DWenning

• Puppy
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #14 Gepost op: april 16, 2018, 07:38:33 pm »
  • Publish
  • Zo een vaart zal het nou ook weer niet lopen, we hoeven heus de keuze niet te maken tussen een hond en de schoonouders.
    Ik denk dat er een ander onder liggend probleem is. Mijn schoonmoeder is denk ik bang voor honden. Ze heeft dit nooit zo gezegt maar dit is mijn vermoeden.
    Ik ga gewoon alles op alles zetten om die angst weg te nemen of te overtuigen dat een goed opgevoede hond waar je bekent mee bent niet eng is. Vandaar dat ik ze ook wil meenemen naar de kringgroep om zelf te zien hoe de duitse herder is.

Mijn zoon en ik hebben allebei ADHD, maar met name in de dromerige vergeetachtige variant en druk in het hoofd. Mijn ervaring met honden is tot nu dat ik er heerlijk rustig van word en dat er een echte klik kan zijn waar door een hond ook kan aanvoelen in wat voor bui je bent en daar goed op kan reageren.
    Daarbij ben ik van mening dat een hond in het gezin, het hele gezin een stuk stabieler kan worden.

Maar goed we gaan zien hoe het loopt.