Auteur Topic: Lente, hogere temperaturen kleine springende vriendjes. Vlooienpreventie dus  (gelezen 439 keer)

Offline Kali

• Global Moderator
  • Oude rot
    • Bekijk profiel
Het is weer lente en temperaturen gaan omhoog. Voor mij meestal een reden om rond maart/april preventief de oorlog te verklaren aan vlooien.

Afgelopen dagen dus grondig schoongemaakt, alles met vlooienspray behandeld, Zoran in de hondenwasstraat gemikt, met (biologische) vlo-dodende shampoo gewassen en de nodige dosis vlooiendruppels gegeven.  Dit doe ik al jaren zo, misschien totaal overbodig en overdreven maar eigenlijk nooit last van vlooien gehad gelukkig en dat wil ik graag zo houden.

Doen jullie wat aan preventieve vlooienbestrijding? Zo ja, wat?

Offline Kayleigh

• Administrator
  • Oude rot
  • Geslacht: Vrouw
  • I Love my German shepherds
    • Bekijk profiel
Re: Lente, hogere temperaturen kleine springende vriendjes. Vlooienpreventie dus
« Reactie #1 Gepost op: april 03, 2018, 12:32:48 pm »
  • Publish
  • Zolang me honden geen vlooien hebben doe ik er niets aan.

Offline weerwolf

• Global Moderator
    • Oude rot
    • Geslacht: Man
      • Bekijk profiel
    Re: Lente, hogere temperaturen kleine springende vriendjes. Vlooienpreventie dus
    « Reactie #2 Gepost op: april 03, 2018, 12:50:35 pm »
  • Publish
  • Ze krijgen allebei hun tekendruppels, helpt ook tegen vlooien. Omdat ze allebei zo graag door de rimboe struinen zijn die tekendruppels wel nodig.

Offline Leonardo

• Senior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #3 Gepost op: april 04, 2018, 09:18:44 pm »
  • Publish
  •  
    Wij doen er niets aan, wel goed in de gaten houden. Die chemische rondzooi is soms erger dan de kwaal. Liever niet preventief enkel als ik problemen constateer.

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #4 Gepost op: april 04, 2018, 11:35:48 pm »
  • Publish
  • kayleigh heeft maar 2 keer in haar leven een teek gehad en idd goed in de gaten houden.
    Danger heeft er nog geen 1 gehad

Offline mradidas

• Puppy
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #5 Gepost op: april 05, 2018, 04:32:41 pm »
  • Publish
  • Ik doe wel elke maand vlooiendruppels in de nek.( lente en zomer )  Advantix deze werkt voor vlooien en ook voor teken. Ik heb ook 2 katten en deze behandel ik ook in de lente en de zomer.
    Ik heb buren met drie honden en ik heb niet het idee dat die ze behandelen voor vlooien. ( ze lopen er ook nooit mee ) Ben bang dat mijn pup en katten daar ook vlooien van krijgen dat ze door de schutting komen.

Offline weerwolf

• Global Moderator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #6 Gepost op: april 06, 2018, 11:23:50 am »
  • Publish
  • Vorige week de eerste teek er al uit moeten trekken, dus druppelen maar weer>

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #7 Gepost op: april 06, 2018, 11:26:02 am »
  • Publish
  • Nu al? :o

Offline Katodebock

• Junior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #8 Gepost op: april 06, 2018, 09:43:40 pm »
  • Publish
  • Heb al sinds een maand op langer terug teken...
    Op onze kat die kwam ineens dagelijks thuis met een teek dus maar terug een druppel gegeven.

De echte buitenkat heeft er zo'n halsbandje voor dat minstens 8 maand werkt (maar ook langer volgens mij...)
    De andere2 katten hebben vorig jaar die halsbanden meteen kwijtgespeeld dus die krijgen nu terug maandelijks een pipet denk ik... :p

Zolang dat het nog niet vol zit met teken doe ik nog niet echt iets bij de honden. Nog nooit last gehad van vlooien... Maar wrs binnenkort ook wel weer zo'n anti teken/vlooien halsband. Is iets duurder maar werkt wel goed.

Offline weerwolf

• Global Moderator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #9 Gepost op: april 09, 2018, 11:23:46 pm »
  • Publish
  • Ik gebruik liever de druppels. Banden laten het al gauw afweten als de drager regelmatig te water gaat  ;D