Auteur Topic: Onze herder heeft andere hond gebeten  (gelezen 874 keer)

Offline Kayleigh

• Administrator
  • Oude rot
  • Geslacht: Vrouw
  • I Love my German shepherds
    • Bekijk profiel
Re: Onze herder heeft andere hond gebeten/verzekering
« Reactie #30 Gepost op: april 03, 2018, 11:05:52 pm »
  • Publish
  • Als zij een factuur van de DA heeft dan moet ze je dat laten zien en inderdaad wel zo handig om WA verzekering te hebben :)  Blijkbaar heeft zij (nog) geen aangifte gedaan en jullie zijn trouwens goed bezig, jij heb de wijkagent gesproken en je verhaal gedaan :)

ach dat stom mens zie ik elk ochtend lopen maar doe net als of ze niet bestaat...
    « Laatst bewerkt op: april 03, 2018, 11:10:31 pm door Kayleigh »

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
    • Geslacht: Vrouw
    • I Love my German shepherds
      • Bekijk profiel
    « Reactie #31 Gepost op: april 03, 2018, 11:11:46 pm »
  • Publish
  • euh wat een muts ben ik ook! Zij heeft WEL aangifte gedaan maar als de wijkagent niets vanaf wist denk ik dat er niet veel aan gedaan word?

Offline Fadani1

• Puppy
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #32 Gepost op: mei 11, 2018, 07:48:36 pm »
  • Publish
  • hoihoi, even een update. We hebben inmiddels een brief van haar advocaat ontvangen waarin wij gesommeerd worden het bedrag te voldoen anders gaat het naar de kantonrechter.
    Gelijk doorgestuurd naar de verzekeraar.

Tot op heden nog steeds niks gehoord van de politie trouwens over de aangifte die ze heeft gedaan..

Offline Kali

• Global Moderator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    Re: Onze herder heeft andere hond gebeten
    « Reactie #33 Gepost op: mei 12, 2018, 11:51:35 am »
  • Publish
  • Ik moest dit topic even opnieuw lezen.
    Maar begrijp ik nu goed dat
    - ze is naar de DA gegaan en het hondje heeft alle behandelingen gehad die noodzakelijk waren voor het incident van jouw hond?
    - Jouw verzekering heeft die kosten (totaal 1150) vergoed.
    - Die vrouw is met haar hondje nog naar een alternatieve/optionele DA gegaan voor lasertherapie om de genezing sneller te laten verlopen ondanks dat er al behandelingen geweest waren?

Waren alle kosten nou 1150 (op de lasertherapie na) of heeft de verzekering maar de dagwaarde vergoed en waren de kosten hoger? Was die nabehandeling noodzakelijk of optioneel?

Offline Fadani1

• Puppy
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #34 Gepost op: mei 12, 2018, 02:09:38 pm »
  • Publish
  • Ik moest dit topic even opnieuw lezen.
    Maar begrijp ik nu goed dat
    - ze is naar de DA gegaan en het hondje heeft alle behandelingen gehad die noodzakelijk waren voor het incident van jouw hond?
    - Jouw verzekering heeft die kosten (totaal 1150) vergoed.
    - Die vrouw is met haar hondje nog naar een alternatieve/optionele DA gegaan voor lasertherapie om de genezing sneller te laten verlopen ondanks dat er al behandelingen geweest waren?

Waren alle kosten nou 1150 (op de lasertherapie na) of heeft de verzekering maar de dagwaarde vergoed en waren de kosten hoger? Was die nabehandeling noodzakelijk of optioneel?

Het incident gebeurde op 4 februari. Ze is toen naar een dierenarts gegaan (niet haar eigen, want die was niet bereikbaar) en daar heeft het hondje spoedbehandeling gekregen. Vervolgens nog controles en op 12 februari is er gestart met lasertherapie. De verzekeraar heeft alle behandelingen vergoed tot 19 februari en heeft haar brief gestuurd dat alle verdere behandelingen voor haar eigen rekening zijn. Maar ze is ermee doorgegaan tot 22 maart.
    Dit alles bij de dierenarts die de spoedbehandeling heeft gegeven. Ze wilde niet meer naar haar eigen dierenarts (die geen lasertherapie geeft overigens)

Ik heb werkelijk geen idee of die laserbehandelingen noodzakelijk waren. De verzekeraar heeft haar een brief nog gestuurd later met de vraag of ze een verklaring van de dierenarts kon sturen waarin aangegeven dat de behandelingen noodzakelijk waren. Hierop heeft ze niet gereageerd.
    Verzekeraar heeft ruim boven de dagwaarde van de hond uitgekeerd.

Het bedrag wat ze nu vordert is EUR 275,=, van de laserbehandelingen.

Offline flynn

• Senior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #35 Gepost op: mei 12, 2018, 11:34:53 pm »
  • Publish
  • heb je een rechtsbijstandverzekering?
    dan zou ik het daar in handen geven.
    als ze ondanks dat jouw verzekering gezegd heeft niet verder te vergoeden, toch doorgegaan is met de alternatieve behandeling, is dat haar risico zou ik zeggen.
    ze is nu ook geld kwijt aan de advocaat.

Offline Fadani1

• Puppy
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #36 Gepost op: mei 13, 2018, 01:54:41 pm »
  • Publish
  • heb je een rechtsbijstandverzekering?
    dan zou ik het daar in handen geven.
    als ze ondanks dat jouw verzekering gezegd heeft niet verder te vergoeden, toch doorgegaan is met de alternatieve behandeling, is dat haar risico zou ik zeggen.
    ze is nu ook geld kwijt aan de advocaat.

Het is nu in behandeling bij de verzekeraar.
    Inderdaad is ze nu kosten kwijt voor de advocaat, die ze ook weer op ons wil verhalen...

Zo kun je ongewild en onbedoeld in zoiets verzeild raken, pffff

Offline Kali

• Global Moderator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #37 Gepost op: mei 13, 2018, 07:04:52 pm »
  • Publish
  • Ik ben geen jurist maar het lijkt mij best een duidelijk verhaal en in jouw voordeel zitten.
    Je zou ook eens juridisch loket kunnen bellen. Sowieso die advocaat gewoon netjes doorverwijzen naar je verzekeraar. Daar heb je een verzekering voor tenslotte.

Offline Katodebock

• Junior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #38 Gepost op: mei 15, 2018, 06:55:18 pm »
  • Publish
  • Pfft wat een gedoe zeg! hopelijk komt het snel in orde!
    Laika durft ook wel eens uitvallen als er ineens een hond op haar springt of te opdringerig doet maar alle chance nog nooit echt gebeten gebeten gehad.

De 'meeste' mensen begrijpen dan ook wel dat hun hond in de fout ging op zo'n moment, dat ze op voorhand al waarschuwt dat ze hun gedrag niet leuk vind..