Auteur Topic: Wat vraagjes omtrent KVV  (gelezen 892 keer)

Offline Katodebock

• Junior
    • Bekijk profiel
Wat vraagjes omtrent KVV
« Gepost op: maart 07, 2018, 12:38:21 am »
  • Publish
  • Hey ho, ik heb een paar vraagjes nu ik hier toch ben... :D
    Ok dusss Pipa is een mega kieskeurige eter, als pup moest ze apart gezet worden of de rest was met haar eten weg en ze is er dus nog steeds niet zot van.
    Nu zijn we sinds vandaag 100% kvv (had een tijd met persbrokken omdat die nog op moesten...) Ze trok zelfs haar neus op voor de kvv vandaag. Soit ik zou strenger moeten zijn I know maar heb er wat brokjes van laika bij gedaan en dan wou mevrouw het wel. (Hiervoor wou ze haar eigen brokken al een hele tijd niet meer eten zonder helemaal onder kvv gemixt te zijn.

Had uitgerekend voor m'n ma als de kvv 3/kg kostte dat het dan ong even duur of iets goedkoper is dan haar brokken :p dus cv.
    Nu had ik m'n twijfels over Lotgering en zag ik in een andere post dat hier wel een aantal mensen dat geven?  Zijn jullie hier tevreden van? Altijd goede kwaliteit en levering? Toen ik een paar weken terug zat te googlen vond ik wel vaak slechte comments dat het vlees er soms al bij levering slecht uitzag etc. Het is wel een pak goedkoper zo rond de 2 euro/kg als ik dat zo zie op hun website tov de 3,40 dat de meeste hier minstens kost.  Naar antwerpen komt er wel nog 12 euro verzending bij... (pfft waarom zijn ze niet ook aanwezig in belgi?? :p )

Weten jullie nog andere goedkopere maar goede merken die ook te leveren zijn in Belg?e? (of winkel in belgie?)

Dan ook nog... Laika(dh x border collie) weegt nu 27 kg (Pipa nu 28kg) en staat sinds juli op dieet (was 30,2kg). Ze zou richting 22 terug moeten. Kan kvv gemakkelijk als dieet voer gegeven worden? Hoeveel zou ik dan moeten geven? Nu krijgt ze Royal Canin Obesity Management... Wel niet super veel ruimte in vriezer.. Dan moet ik al zien of er een 2e kleine bij kan ofzo want mijn moeder wilt altijd de vriezer volproppen met vlees voor ons... ( en elke keer gaat ze terug  vlees koper in de winkel ook al zit er al superveel in de vriezer.......)

Oh en welke smaken van worst zijn het beste voor een dieethond?

Pfft sorry he, het is weer een hele brief.

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
    • Geslacht: Vrouw
    • I Love my German shepherds
      • Bekijk profiel
    Re: Wat vraagjes omtrent KVV
    « Reactie #1 Gepost op: maart 07, 2018, 07:54:49 am »
  • Publish
  • lotgering gaf ik de honden ook en was zeer tevreden maar danger was uitgekeken van lotgering. Kayleigh vreet alles wat in haar bak terecht komt. Ik bestel nu al een paar maandjes kivo en meneer danger vind het heerlijk. Kivo is wel wat duurder dan lotgering.

Je kan bij lotgering een gemengd krat ( 6 verschillende smaken) proberen om te kijken of pipa het lekker vind.

Offline weerwolf

• Global Moderator
    • Oude rot
    • Geslacht: Man
      • Bekijk profiel
    « Reactie #2 Gepost op: maart 07, 2018, 03:23:54 pm »
  • Publish
  • Ik weeg nooit voer, voer gewoon "op zicht" wordt de hond te dik, dan wat minder, andersom wat meer, simpel toch?
    Niet steeds van voer veranderen, dan kun je wel aan de gang blijven en moet je steeds iets anders..

Offline Katodebock

• Junior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #3 Gepost op: maart 07, 2018, 08:59:11 pm »
  • Publish
  • Ja nu moet pipa het doen met kvv en als ze niet wilt eten gaat de pot weg, maar wissel wel telkens van smaak of merk. hangt gewoon af van in welke winkel we het eten gaan halen.

Offline Cornelia

• Senior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #4 Gepost op: maart 09, 2018, 06:12:07 pm »
  • Publish
  • Ik geef al jaren lotgering aan mijn vorige honden en de huidige. Ik ben tevreden over het vlees, de levering, en de prijs. Daarnaast voer ik hier overigens ook nog steeds brok, Carocroc. In de ochtend vaak brok, en in de avond vers.

Ik ben niet zo van het vari?ren met merken. Vers kan ik ook gemakkelijk eens smuldier geven of echt verse stukken vlees geef ik ook wel. Maar om de haverklap van merk wisselen doe ik niet, en zeker niet als het om de brokvoeding gaat.
    Ik heb pens compleet en lam rijst variant qua lotgering en dat gaat er goed in en de vachten en ontlasting van de honden zijn goed dus dat vind ik het belangrijkst.

Verder krijgen ze dus hier ook wel extra dingen zoals haring, eendennekken, runderlong, mergpijp etc. soms gaat alles er met smaak in, andere dingen minder makkelijk dus dan koop ik dat niet zo snel weer.
    Maar niet opeten is jammer maar helaas, morgen weer een dag. En dan geef ik ze negen van de tien keer weer het zelfde.

Offline flynn

• Senior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #5 Gepost op: maart 10, 2018, 01:07:06 am »
  • Publish
  • ik meen me te herinneren dat haar vader ze veel tafelresten en snacks toestopte.
    dan hebben ze vaak ook geen zin in hun hondeneten.
    hier krijgen ze kvv van carnibest en barfmenu plus grotere barfstukken om te kauwen.
    niet op is weghalen.  morgen weer een kans.
    lotgering is erg vet en je leest regelmatig dat honden er dunne ontlasting ophebben.
    de mijne wel bij uitproberen.

Offline Katodebock

• Junior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #6 Gepost op: maart 13, 2018, 10:05:01 pm »
  • Publish
  • Ja als er nog iets in de keuken ligt en m'n vader gaat naar de keuken dan krijgen ze gegarandeert iets zo toegestopt. en na elke wandeling ook koekjes etc -.-
    Ik geef ook wel eens een bot of een oor ofzo maar dan moeten ze braaf zijn geweest of op een dag dat we iets minder tijd hebben voor hun ofzo.

Maarja als er vlees over is dan geef ik dat wel mee bij hun volgende maaltijd gwn want eens ze begint te eten is het wel op.
    Toen ik brokken gaf bleef ik zo lang mogelijk bij hetzelfde merk maar pipa is dat altijd beu na een tijd.. Daarom nu kvv ze krijgt nu 280 gr 2 keer per dag en ga het bezien of ze er van afvalt of goed van blijft. nu met kvv is de ontlasting wel vele beter. Heb het idee dat ze mss wel wat honger heeft nu, nu eet ze ook wel echt goed haar eten op. Ze staat nu zelfs al braaf te wachten om te eten als ik ermee bezig ben (ervoor met brokken lag ze gwn te slapen en keek ze er niet eens naar om).

We gaan nu een 2e diepvries 2ehands kopen en dan mss is bij lotgering bestellen en zien hoe ze het er op doet... is maar ?2 per kg ipv ?3,5 wat het meeste minstens is dus wel een groot verschil.  M'n moeder wilt ook wel zelf naar nederland rijden en ergens oppikken als we naar chaam of loonse of drunense duinen gaan maar kan er niet goed aan uit of elk van die punten op de website werkelijk een "winkel"' is of je die eerst moet contacteren om te bestellen... :D

We shall see...

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #7 Gepost op: maart 14, 2018, 08:34:29 am »
  • Publish
  • 280 gr vind ik wel iets te weinig.
    Kayleigh is geholpen en krijgt 500 gr per dag.

Offline Katodebock

• Junior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #8 Gepost op: maart 14, 2018, 11:42:33 pm »
  • Publish
  • 2 keer per dag 280 dus  560 in totaal per dag :D  Soms ietsje meer. Ze is wel ineens veel meer gefocust op eten dus dan vraag ik me af of ze niet nog honger heeft.
    Vind ze persoonlijk ook redelijk dun (voel soms echt redelijk makkelijk haar ribben dus mhmhmhmm dunno...) maar mss ben ik een dikke hond gewoon te gewoon  :D

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #9 Gepost op: maart 15, 2018, 08:13:46 am »
  • Publish
  • Ribben mag je voelen maar niet zien.

Offline flynn

• Senior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #10 Gepost op: maart 16, 2018, 11:59:57 pm »
  • Publish
  • voeren doe je op het oog; worden ze te dun, dan geef je meer.
    worden ze te dik, dan geef je wat minder.
    560 gram voor een actieve jonge herder is niet veel.

Offline Katodebock

• Junior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #11 Gepost op: maart 21, 2018, 07:11:34 pm »
  • Publish
  • Ben ietsje omhoog gegaan zo kwam  het per worst beter uit nu, 650 per dag

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #12 Gepost op: maart 21, 2018, 10:24:24 pm »
  • Publish
  • Toen kayleigh nog niet geholpen was, kreeg ze 1000gr per dag
    Nu ze geholpen is krijgt ze wat minder.

Offline Katodebock

• Junior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #13 Gepost op: maart 22, 2018, 03:24:27 pm »
  • Publish
  • Pipa is nog niet geholpen, m'n moeder twijfelt altijd haha. Ik zie het nu niet echt gebeuren dat we een nest gaan laten komen want dan hou je toch sowieso eentje bij en dan zit je met 3 grote honden :p

Je kan zaterdag zien of ze te dun is haha, ik denk niet dat je de ribben ziet.  maar je voelt ze wel als je aait.

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #14 Gepost op: maart 22, 2018, 04:09:27 pm »
  • Publish
  • Als jij de ribben niet ziet dan is het goed
    En ja ik ga Pipa flink knuffelen ;D