Auteur Topic: Topic: waar werd je vandaag heel erg blij van  (gelezen 43020 keer)

Offline Kayleigh

• Administrator
  • Oude rot
  • Geslacht: Vrouw
  • I Love my German shepherds
    • Bekijk profiel
Re: Topic: waar werd je vandaag heel erg blij van
« Reactie #255 Gepost op: augustus 17, 2017, 11:10:37 pm »
  • Publish
  • Pipa is vaak onzeker naar grotere/bredere honden toe, of honden met een grote mond en dan is ze vaak ook heel onderdanig.
    Daardoor (en omdat ze zot is van ballen en die overal vind of pikt) speelt ze niet vaak met andere honden. Ken mss 3 honden waarmee ze speelt en voor de rest niets.

Vandaag was er een labrador die wel redelijk wat interesse had in haar, eerst eventjes onderdanig ernaar maar erna zat ze denk ik een half uur ermee te ravotten  ;D ;D
    De eigenaars zeiden dat hij wel eens dominant durft zijn maar die ging vaker voor Pipa liggen dan Pipa voor hem, en maar spelen  ;D

Sinds ze voor de 1e keer loops is geweest enkele maanden terug doet ze vaak venijnig als een mannetje te ge?nteresseerd is in haar private parts maar bij deze vond ze het niet erg haha.

Het maakt mij gewoon blij om haar te zien ravotten en spelen met andere honden :D

Ervoor was er ook een hondje van Spanje dat niet zo braaf is en heel de tijd vuil achter haar aan zat en te blaffen en te doen (ook als ik binnen wou komen) en Pipa heeft er geen enkele keer op gereageerd zo'n liefje. Laika, m'n andere hond was er niet bij maar die zou al lang eens gesnauwt hebben haha.

Pipa gaat idd lekkerder ruiken als ze loops is geweest en ook volwassen word.
    De reuen....tja...ligt eraan hoe erg hun hormonen zijn ::)
    Pipa is meer ge?nteresseerd in ballen ( goede afleiding) maar afpakken van andere honden is niet echt prettig denk ik. Fijn dat het goed gaat met haar, ze word al snel groot!

Offline Katodebock

• Junior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #256 Gepost op: augustus 22, 2017, 12:32:46 pm »
  • Publish
  • Als een andere hond heviger is voor de bal dan laat ze die bal liggen hoor dan durft ze niet te pikken, maar als iemand de bal gooit en hun hond pakt 'm niet dan is ze er wel snel bij om er zelf mee te spelen :p Dan geef ik altijd haar bal aan haar zodat ze niet met andere hun bal weg is..

Probeer wel vaak geen bal te geven zodat ze wat naar andere honden kijkt en leert te spelen. De voorbije week of 2 weken heeft ze echt al veel zitten spelen :D

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #257 Gepost op: augustus 22, 2017, 12:43:19 pm »
  • Publish
  • Let wel op want niet alle honden zijn van gediend en erg bezitterig met hun balletje....anders word het knok partij.

Afgelopen zondag had danger een paar keer knok partij gehad met de herders doordat ze balletje in hun bek hadden ( danger liep gewoon langs en was niet geinteresseerd in een balletje) maar goed gewoon even op letten.

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #258 Gepost op: augustus 25, 2017, 08:04:26 am »
  • Publish
  • Goedemorgen ;D
    « Laatst bewerkt op: augustus 25, 2017, 08:07:44 am door Kayleigh »

Offline Katodebock

• Junior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #259 Gepost op: maart 14, 2018, 11:54:46 pm »
  • Publish
  • Voorbije dagen was er een keeshondje op log? (wel een dominant ding dat binnen heeft zitten plassen omdat er een andere reu golden retriever op dagbezoek was) en dan slaap ik altijd in m'n onderste kamer in de logeerzetel (ik slaap normaal op de zolder maar dat is een open gat in de vloer waar de trap is dus vertrouw het niet.. wil niet dat de hond er door valt ofzo haha :D)

Dus de voorbije nachten heeft Pipatje lekker naast mij in de logeerzetel zitten slapen. Mijne cutie. Is geen enorme knuffelaar maar wilt wel altijd bij mij in de kamer zitten en af en toe een aaitje krijgen op haar kopje of buikje :D

Haar waakinstinct begint ook te komen precies. Vd week waren er 2 joggers heel raar aan het doen en precies wat aan het vechten of "play"vechten en meteen haar haren recht en er naartoe willen gaan om te checken wat die wel niet aan het doen waren. (En Laika is een echte waker tov mij als het donker is dus die begon ook al te blaffen en er naar toe te willen gaan om die mensen te checken ).

Ze moeten sociaal zijn naar vreemden maar ik vind het wel zeer goed als ze waken over mij en eventueel ook intimideren als iemand in de buurt raar doet...
    Ik wandel er ook mee door parken in het donker of met enkele verlichting dus dan zijn waakhonden welkom :D

Van Laika ben ik eig 95% zeker dat ze in aanval gaat moest een vreemde man mij in het donker vast pakken/aanvallen en ik zou schreeuwen van verschieten.
    Zelfs tov m'n vader als die doet alsof die mij aanvalt en ik roep help dan springt ze ertussen.

Pfff, ik weet echt niet wat ik moet doen als ik ooit verhuis... Officieel is Pipa mijn hond, maar die is wel heel gehecht aan Laika ook.
    Maar ze zijn het zo gewoon dat er altijd iemand thuis is... Mss in de week bij mn ouders en weekends bij mij.. Wil ook niet zonder ze :o
    Maar als ik hele dagen zou werken dan is dat ook niet eerlijk voor hun als er bij mn ouders altijd iemand thuis is.

't is weer een heel verhaal :D :D

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #260 Gepost op: maart 15, 2018, 08:41:24 am »
  • Publish
  • het Went wel als je met Pipa verhuisd bent, komt wel goed.
    Heerlijk om bewakers in slaapkamer te hebben ;D de mijne komen nooit op ons slaaapkamer.

Offline Katodebock

• Junior
      • Bekijk profiel
    « Reactie #261 Gepost op: maart 15, 2018, 11:00:22 pm »
  • Publish
  • Ja bij mij kunnen ze gewoon niet in m'n echte slaapkamer op de zolder dus kunnen enkel bij me slapen als ik in de logeerzetel lig :p

Offline Kayleigh

• Administrator
    • Oude rot
      • Bekijk profiel
    « Reactie #262 Gepost op: maart 16, 2018, 09:25:42 am »
  • Publish
  • Als we ergens op vakantie zijn dan komt danger met zijn natte neus tegen me gezicht aan liggen loll ;D