Voorbije dagen was er een keeshondje op log? (wel een dominant ding dat binnen heeft zitten plassen omdat er een andere reu golden retriever op dagbezoek was) en dan slaap ik altijd in m'n onderste kamer in de logeerzetel (ik slaap normaal op de zolder maar dat is een open gat in de vloer waar de trap is dus vertrouw het niet.. wil niet dat de hond er door valt ofzo haha

)
Dus de voorbije nachten heeft Pipatje lekker naast mij in de logeerzetel zitten slapen. Mijne cutie. Is geen enorme knuffelaar maar wilt wel altijd bij mij in de kamer zitten en af en toe een aaitje krijgen op haar kopje of buikje
Haar waakinstinct begint ook te komen precies. Vd week waren er 2 joggers heel raar aan het doen en precies wat aan het vechten of "play"vechten en meteen haar haren recht en er naartoe willen gaan om te checken wat die wel niet aan het doen waren. (En Laika is een echte waker tov mij als het donker is dus die begon ook al te blaffen en er naar toe te willen gaan om die mensen te checken ).
Ze moeten sociaal zijn naar vreemden maar ik vind het wel zeer goed als ze waken over mij en eventueel ook intimideren als iemand in de buurt raar doet...
Ik wandel er ook mee door parken in het donker of met enkele verlichting dus dan zijn waakhonden welkom
Van Laika ben ik eig 95% zeker dat ze in aanval gaat moest een vreemde man mij in het donker vast pakken/aanvallen en ik zou schreeuwen van verschieten.
Zelfs tov m'n vader als die doet alsof die mij aanvalt en ik roep help dan springt ze ertussen.
Pfff, ik weet echt niet wat ik moet doen als ik ooit verhuis... Officieel is Pipa mijn hond, maar die is wel heel gehecht aan Laika ook.
Maar ze zijn het zo gewoon dat er altijd iemand thuis is... Mss in de week bij mn ouders en weekends bij mij.. Wil ook niet zonder ze
Maar als ik hele dagen zou werken dan is dat ook niet eerlijk voor hun als er bij mn ouders altijd iemand thuis is.
't is weer een heel verhaal